Szerencsére elektromos autók terén is változnak a dolgok, és nagyon úgy látszik, kezd vége lenni a töltésparának és a kis hatótávolságoknak. A Kia e-Niro hozza az egyik nagy változást, ami annyit jelent, hogy azt a hatótávot kínálja állami támogatásos 11,3 milliós árral, amelyet eddig csak a drága prémiumgyártmányok tudtak.
Ez a hivatalos számadat szerint 455 kilométert jelent, amely állítólag közel is áll a valósághoz. Pontos adatok azért nem állnak rendelkezésre, mert a modell hazai bemutatóján mindössze fél órát sikerült vezetni az újdonságot. Az előrebocsátott mérleg ezt követően a következő: jó lesz igyekezni a vásárlással, hiszen olyan komoly a típus iránti kereslet, hogy a megrendelők itthon csak jövőre jutnak hozzá a zöld modellhez.
Az okok között keresendő, hogy az e-Niro remek technikát kínál, aminek részei az alumíniumelemekkel fűszerezett futóművek. Ezeknek és a rendkívül alacsony súlypontnak köszönhetően az egyik legstabilabb szabadidőautóvá vált a modell. A gyorsulás nem annyira lenyűgöző, mint egy Teslában, de azért a piros lámpánál, 50-60 km/órás tempóig nem érdemes leállni vele „versenyezni”. A gyorsasághoz hozzájárul a villanymotor azonnali reakciója, ráadásul az autó négyféle menetprogramjával váltogathatjuk is a lehetőségeket a szupertakarékos- és a sportmódozatok között.
Az e-Kia köralakú „váltókapcsolója” hasonlatos a Land Roverekben, a Jaguarokban és a Jeepekben használthoz. Pluszpont a szerkezet mellett, hogy nagyon gyorsan megy a hátramenetbe kapcsolás. Ez azért érdemel kihangsúlyozást, mert az egyszerűnek tűnő művelet nem mindegyik villanyautónál ennyire könnyű.
A kormány mögött lévő bal oldali váltófüllel lehet három módon beállítani a visszatöltés mértékét (B állás), a jobb oldalival pedig egypedálossá lehet tenni az autót.
Az autó belső terére nem lehet panasz, mert hátul hatalmas a lábtér, így a magas utasok térdei is jól elférnek. A kidolgozás megfelelő, ebben a típusban már folyadékkristályos (LCD) a vezető előtti műszerfal, ez váltotta a hibrid és a plug-in hibrid Nirók hagyományos, órás műszereit. A csomagtérre sem lehet panasz, mert a konkurencia legjobb értéke az itteni 451 liter.
A vezérképviselet pár extrát a saját költségén berendelt a hazai autókhoz. Az egyik az akkumulátorcsomagok fűtését szabályzó elektronika, ami meghosszabbítja a hatótávot, a töltés sebességet pedig gyorsítja.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4375/1805/1560 mm
Motor: Villanymotor: 204 LE, 395 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s
Ár: 11 349 000 Ft (alapár: 11 349 00 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary