"Az ID.3 jelentősen hozzájárul majd az e-mobilitás áttöréséhez. Ez elérhetővé teszi a tiszta egyéni mobilitást több millió ember számára, és fontos mérföldkő a cégünk számára, hogy 2050-ig klíma-semlegessé váljon ”- mondta Herbert Diess, a Csoport vezérigazgatója az ünnepségen Zwickau-ban.
Az ID.3 karbon-semleges előállítása
Az ID.3 a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer platformon (MEB) alapul. Ez egy teljesen elektromos platform, amely teljes mértékben kihasználja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Következésképpen az ID.3 nagy hatótávolsággal, nagyon tágas belsővel és dinamikus vezethetőséggel rendelkezik. Az alapváltozat ára Németországban 30.000 euró alatt van. Az ID.3 szinte egyidejűleg kerül bevezetésre Európa egész piacán 2020 nyarán. Több mint 35.000 nemzetközi ügyfél már előleg befizetésével foglalt magának ID.3-at.
Az ID.3 új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: A termelés karbon-semleges, ami azt jelenti, hogy az autót karbon-semleges lábnyommal szállítják az ügyfelek részére. Az ID.3 esetében az energia igényes akkumulátorcella gyártására kizárólag zöld energiát használnak.
A teljes termelési folyamatból jelenleg elkerülhetetlen kibocsátások kiegyenlíthetők, többek között beruházások révén a „Katingan Mataya Forest Protection” éghajlati projektbe az indonéz Borneo szigeten.
Mind a 8000 alkalmazott részt vesz a képzési programban
A Zwickau gyár szakaszos átalakításával a Volkswagen első alkalommal alakít át egy nagy autógyártó üzemet teljes mértékben az e-mobilitásra, melynek átalakításába mintegy 1,2 milliárd eurót fektetnek be. A bővítési szakasz végén, 2021-től kezdődően, a csoport-márkák hat MEB modelljét gyártják majd Zwickauban. A képzési intézkedések mind a 8.000 alkalmazottat felkészítik az elektromos autók előállítására, és a nagyfeszültségű technológiával történő munkára. Összességében a zwickaui csapat 2020 végéig mintegy 13.000 képzési napot teljesít, így biztosítva a jövő munkahelyeit a zwickaui gyárban.
„Az ID.3 csúcstechnológiával megjelenő autó egy csúcstechnikával működő gyárból. Körülbelül 1.700 robot, a vezető nélküli szállítási rendszerek és a teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau aktuális betekintést nyújt az elektromos járművek nagy volumenű gyártásába. ”- nyilatkozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-Mobility-ért felelős igazgatósági tagja. „Végső soron azonban a siker kulcsát az emberek jelentik, akik az autókat gyártják: szászországi csapatunk végrehajtotta a kétéves átalakítási fázist, amely a gyártás mai elindításával csúcstechnikával és odaadó munkával zárult le. Ez kiemelkedő csapatteljesítmény volt! ”
Erős elektromos jármű klaszter a német autóiparban
Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt mintegy 100.000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. „Németországnak vezetnie kell ezt a változást, és a jártassá kell válnia az e-mobilitás értékeinek előállításában. Ezért gyártunk elektromos járműveket Németországban, és ezzel egyidejűleg döntöttünk az elektromos motorok, valamint az akkumulátor cellák és rendszerek fejlesztéséről és gyártásáról ia. Az elkövetkező években Németországban létrejön egy erős EV-klaszter ”- mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.
A zwickaui gyáron kívül az ID.3 gyártásában a braunschweigi, kasseli, salzgitteri és wolfsburgi alkatrész gyárak is részt vesznek, ahol kulcsfontosságú elemeket - például elektromos motorokat vagy akkumulátor rendszereket - gyártanak. Az Emdenben és Hannoverben található üzemek várhatóan 2022-től kezdik meg az EV-k építését. Ezenkívül a csoport együttműködik a Northvolttal is egy nagy akkumulátorcella gyár felállításához Salzgitterben.