Az utca emberének a fejében a VW-ről olyan kép élhet, hogy ez a márka az, amely nem annyira drága, és kevésbé figyelemfelkeltő, mint az Audi. Ennek ellenére kényelmes, belépőszintű prémiumérzést kínál. Annak a vásárlónak tehát, aki kevésbé akar feltűnni, ideális választás az Audi Q7, a Porsche Cayenne és a Bentley Bentayga padlólemezére épülő új Tuareg.
Technikában alig marad le a tesztautónk a kékvérű rokonoktól, mert a fedélzeten többek között megtalálható a száz fölötti apró LED-et tartalmazó intelligens első lámpa, a kiváló fordulókört produkáló négykerék-kormányzás és a nyolcliteres átlagot hozó, 600 Nm-t teljesíteni képes dízelmotor. De néhány embert valószínűleg nem ezek a mutatók, és nem is a légrugós futómű győzött meg arról, hogy ilyen kocsit vegyen, hanem az, hogy beült az autóba és beindította. A rendkívül jó felbontású, 12 colos műszerfal és a 15 colos kijelző képe tűéles. A remek színek, a személyre szabhatóság és a látvány biztos sok vevőjelöltnél nyitotta ki a pénztárcát.
Ide köthető a 360 fokos kamerarendszer, amely szintén praktikus és a mindennapokban jól használható, valamint az éjjellátó, ami sok baleset megelőzésében segít. Amit kritikával lehet illetni, az a váltónak a késése, eltelik egy kis idő a gázpedál lenyomása és az autó megindulása között. Nagyjából ez a hibája a legnagyobb Volkswagennek, amely csendben a márka zászlóshajójává vált. A szerepet remekül betölti, mert a 6,1 másodperces százra gyorsulás, a mindig jelenlévő erőtöbblet, az autó mérete és a helykínálata nem találhat legyőzőre. Jó döntés volt az öt ülés használata, mert hátul alaphelyzetben 810 literes a csomagtartó, ami a hátsó sor eldöntése után 1800 literessé bővíthető.
Műszaki adatk:
Hossz/szél./mag.: 4878/1984/1717 mm
Motor: 2967 cm3, 286 LE/3500, 600 Nm/1750–2500
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,1 s
Ár: 26 285 000 Ft (alapár: 18 362 500 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária