Menetpróbánk során az ipari környék és a budapesti utak minősége teljesen ideálisnak bizonyultak az XCeednek. Idehaza sajnos elkelnek a vastagabb oldalfalú gumiabroncsok és a néhány centivel megemelt hasmagasság is jól jön a sofőröknek. Az újításoknak köszönhetően a menetkényelemre a Kiánál nem lehet panasz, a modellt a rázós utak sem tudják kihozni a sodrából.
Az XCeed külsejében jóval több az újdonság, mint gondolnánk: az első ajtók egyeznek meg csak az ötajtós kivitellel, a többi elem már eltér. A fekete, fényezetlen műanyagok adják meg a ma divatos, szabadidő-autós életérzést. Ez a modern megjelenés az egyik legnagyobb vonzerő az újdonságban.
Az autó belső tere már nem hoz annyi meglepetést, mint a karosszéria, de hozza azt az egyszerű kiás minőséget, ami bőségesen elegendő a versenyben maradáshoz a kategóriában. Aki vagányabb kialakításra vágyik, annak is teret engednek, a kvantumsárga színvilághoz olyan betétek járnak, amellyel a speciális ízlésvilággal megáldott vásárlók is elégedettek lehetnek.
Tesztautónkat a belépő szintű modell fölött található 1,4-es turbómotorral szerelték, ez optimális választás itthonra, mert a 140 lóerő jól megmozgatja az újdonságot. Az egyliteres 120 lóerős, a nagyon ráérősen vezetőknek lesz jó, akik sokat járnak városban, maximum ketten. Az általunk kipróbált változat rendelkezik erőtartalékkal, megterhelve, négy utassal sem erőlködött. Hatsebességes váltót társítottak hozzá, ami hozta a márka színvonalát, ez annyit jelent, hogy jó a kapcsolási érzet, a váltó utak pedig elfogadhatók.
A méretekből adódóan hely hiányra nem lehet panasz, magasabb vezető mögött is elegendő a lábtér és a térdeknek is jut hely hátul. A csomagtér mérete 426 liter alaphelyzetben, eldöntött hátsó üléseknél pedig 1378.
Összefoglalva: a gyártó által CUV-nak, azaz Crossover Utility Vehichle-nek aposztrofált autónak bőséges tere van a jelenlegi szabadidő-autós divathullámon belül, ehhez ráadásul minden tulajdonsága vevőcsalogatónak látszik.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4395/1826/1495 mm
Motor: 1353 cm3, 140 LE/6000, 242 Nm/1500–3200
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s
Ár: 7 299 00 000 Ft (alapár: 5 990 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.