Az első generációs Honda HR-V hasonlóan járt, mint a japán márkák kompakt egyterűi az 1980-as években: kissé megelőzték a korukat. Túl korán érkeztek, a vásárlók pedig anno nem nőttek fel hozzájuk. A második generáció, nagyjából öt éve, már jó időben és jó helyen landolt, hiszen az autópiac egy ideje már SUV-lázban ég. A HR-V életpályája közepén történő ráncfelvarrással együtt érkezett a Sport változat is, amely hajtáslánca ismerős lehet a most futó Civicből.
Szerencsére a remek kézi kapcsolású váltóval szerelt kivitelt kaptuk, amely jól illik a típusnévhez és a márka sportos szellemiségéhez. Az 1,5-ös turbómotor érkezésével a konstruktőrök kis túlzással új életet leheltek az autóba. Ugyanis eddig csak hibridként vagy az „örök életű”, 1,5-ös, 130 lóerős szívómotorral lehetett megvásárolni. Előbbinek a teljesítménye ugyan elég volt az autó mozgatására, de a hondás életérzéstől elég távol állt…
A Sport változat megjelenésével ez a probléma eltűnt, az extra lóerők mellé megérkezett a bordó betétekkel színesített kárpitozás, ami jól illik a belsőhöz. Ez a párosítás sportosabb hangulatot ad az utastérnek, a kényelmen javított az új első ülések bevetése.
A műszerfal japánosan egyszerű, szerencsére megmaradtak a fizikai gombok, nem minden funkció került át a 8 colos, központi kijelzőre. A furcsa, hogy a központi kijelző menürendszere nem annyira egyértelmű és átlátható, mint a konkurenseké. Sokakat zavarhat majd, hogy a telefont sem lehet rajta tükrözni.
Az utastérben fejet kell hajtani a „mágikus” ülésrendszer előtt, amely az autót egyterűvé varázsolja. Ez a könnyű változtathatóság a hölgyek és a családosok körében nagy sikert fog aratni.
A teszt alatt persze fókuszba került a turbómotor is, amiről csak elismerő szavakat lehet írni. A 182 lóerő igen jó dinamizmust biztosít a kocsinak, így hozza fogyasztásban és a dinamikában is a japán elitmárka színvonalát. Az átdolgozott futóműről is csak kiváló véleményt lehet írni: jó vezetni a HR-V-t, és kényelmes a rugózása.
A modell jelen felszereltségével kiváló alternatívája az összes konkurensnek.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4/1823/1492 mm
Motor: 1498 cm3, 182 LE/5500, 240 Nm/1900–5000
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s
Ár: 8 693 466 Ft (alapár: 6 250 000 Ft)
Tesztautó: Honda Hungary Kft.