DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Honda HR-V 1,5 VTEC Turbo Sport

A japán gyártó nemrég felfrissítette belépőszintű szabadidő-autóját, és kihozta a turbós motorral szerelt Sport változatot.

Az első generációs Honda HR-V hasonlóan járt, mint a japán márkák kompakt egyterűi az 1980-as években: kissé megelőzték a korukat. Túl korán érkeztek, a vásárlók pedig anno nem nőttek fel hozzájuk. A második generáció, nagyjából öt éve, már jó időben és jó helyen landolt, hiszen az autópiac egy ideje már SUV-lázban ég. A HR-V életpályája közepén történő ráncfelvarrással együtt érkezett a Sport változat is, amely hajtáslánca ismerős lehet a most futó Civicből.

menetproba-honda-hr-v-03



Szerencsére a remek kézi kapcsolású váltóval szerelt kivitelt kaptuk, amely jól illik a típusnévhez és a márka sportos szellemiségéhez. Az 1,5-ös turbómotor érkezésével a konstruktőrök kis túlzással új életet leheltek az autóba. Ugyanis eddig csak hibridként vagy az „örök életű”, 1,5-ös, 130 lóerős szívómotorral lehetett megvásárolni. Előbbinek a teljesítménye ugyan elég volt az autó mozgatására, de a hondás életérzéstől elég távol állt…

A Sport változat megjelenésével ez a probléma eltűnt, az extra lóerők mellé megérkezett a bordó betétekkel színesített kárpitozás, ami jól illik a belsőhöz. Ez a párosítás sportosabb hangulatot ad az utastérnek, a kényelmen javított az új első ülések bevetése.

menetproba-honda-hr-v-02

A műszerfal japánosan egyszerű, szerencsére megmaradtak a fizikai gombok, nem minden funkció került át a 8 colos, központi kijelzőre. A furcsa, hogy a központi kijelző menürendszere nem annyira egyértelmű és átlátható, mint a konkurenseké. Sokakat zavarhat majd, hogy a telefont sem lehet rajta tükrözni.

Az utastérben fejet kell hajtani a „mágikus” ülésrendszer előtt, amely az autót egyterűvé varázsolja. Ez a könnyű változtathatóság a hölgyek és a családosok körében nagy sikert fog aratni.

menetproba-honda-hr-v-01

Jót tett a ráncfelvarrás a kis SUV-nak, kívül-belül megszépült a Honda belépő szabadidő-autója

A teszt alatt persze fókuszba került a turbómotor is, amiről csak elismerő szavakat lehet írni. A 182 lóerő igen jó dinamizmust biztosít a kocsinak, így hozza fogyasztásban és a dinamikában is a japán elitmárka színvonalát. Az átdolgozott futóműről is csak kiváló véleményt lehet írni: jó vezetni a HR-V-t, és kényelmes a rugózása.                      

A modell jelen felszereltségével kiváló alternatívája az összes konkurensnek.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4/1823/1492 mm

Motor: 1498 cm3, 182 LE/5500, 240 Nm/1900–5000

Gyorsulás (0–100 km/h): 7,8 s

Ár: 8 693 466 Ft (alapár: 6 250 000 Ft)

Tesztautó: Honda Hungary Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: