Ékes bizonyítéka volt égszínkék tesztautónk annak, mi mindent ki lehet hozni egy Audi A1-es alapmodellből, ha felextrázza az ember. A 18 colos könnyűfém tárcsák, a kétszínű fényezés, az S-Line csomag és a feltűnően kék árnyalat mágnesként vonzza az emberek figyelmét. Ezzel a sportos autóval bizony egy hölgy a fitneszklub előtt vagy a céges parkolóban könnyen magára tudja irányítani a figyelmet. Ilyenkor villámgyorsan megtörténik a pozicionálás is, hiszen elit termékből szállt ki a sofőr.
A kis Audi műszerfala, a kiválóan zenélő Bang & Olufsen hifi és a DSG váltó is hozzájárul a prémiumérzethez, illetve a kintről indult csillogáshoz.
A sportos külsőhöz esetünkben kemény rugózás társul, ami itthon – az utak minősége miatt – nem mindig a legkellemesebb. Az ajtók borítása lentebb és hátul ismerős a VW Polóból vagy a Skoda Fabiából. A központi kijelző jól működik, remekül használható, viszont a menürendszernek a fordítása nem optimális. Ráadásul a kacifántos mondatokat a rendszer gyakran le is rövidíti.
A száraz tengelykapcsolóval ellátott dupla kuplungos váltó jól végzi a dolgát. A gondot az okozza, ha hátramenetbe váltunk vagy onnan előre: ekkor egy rántással adja tudtára a vezetőnek, hogy túljutottunk a váltáson.
Az autó műszaki része a fentit leszámítva rendben találtatott, mivel a VW kisautó padlólemezére épül, a motor pedig bevált, sok helyen használt háromhengeres, valamivel hét liter fölötti városi fogyasztással.
Ha véletlenül megfordul valaki fejében, hogy az ár/érték arányra koncentráljon, gyorsan verje ki onnan az Audi A1-es luxusváltozatát. Ez a modell nem a spórolásról és az észérvekről, hanem inkább az érzelmekről szól…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4029/1740/1409 mm
Motor: 999 cm3, 116 LE/3000, 200 Nm/2000–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,1 s
Ár: 11 665 800 Ft (alapár: 7 985 040 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária