A fejedelmi eleganciájáról, luxus színvonalú kiszolgálásáról és varázslatos környezetéről ismert Goodwood House a Nagy-Britannia déli részén elterülő West Sussex megyében található. Hatalmas parkja 1998 óta minden évben otthont ad a ’40-es, ’50-es és ’60-as évek legendás versenyautóit felvonultató ünnepségnek, amelynek részeként híres pilóták elevenítik fel az 1948 és 1966 között ugyanitt megrendezett Goodwood Racing Circuit leggyorsabb köreit. A látogatók a háromnapos hétvége atmoszférájától kezdve, a díszítéseken át, egészen a viseletekig korhű környezetben csodálhatják meg a legendás járműveket. A Goodwood Revival névre keresztelt eseményt idén szeptember 13-15. között hívták életre, a BMW Group Classic pedig a MINI fennállásának hatvanadik évfordulója alkalmából 1959-be kalauzolta vissza a rajongókat.
A klasszikus Mini debütálásának esztendejéről a BMW Group Classic nem csupán a márka első négykerekűivel, de exkluzív filmvetítésekkel is megemlékezett. A fő műsor az 1969-ben bemutatott „Olasz meló” volt, amelyben a Michael Caine alakította Charlie Croker és bandája három Mini Cooper segítségével hajszol több mázsányi aranyat Torinóban.
„A hihetetlen Hetes”
A szeptember 13-15. közötti hétvégén „A hihetetlen Hetes” („The Incredible Seven”) című dokumentumfilm is a klasszikus Mini előtt tisztelgett. A British Motor Corporation (BMC) 1961-ben bemutatott alkotásában a klasszikus Mini tömegtermeléséhez kapcsolódó, 1959-ben és 1960-ban rögzített felvételek váltják egymást: az előszériás példányokkal megfutott tesztkörök, a klasszikus Mini feltalálójával, Alec Issigonis-szal készített interjúk, a forradalmi kisautó első nyilvános szereplésének fényképei és a szakújságírók beszámolói hamisítatlan betekintést engednek az elmúlt évtizedek során guruló legendává érett, több millió rajongó szívét megbabonázó gépkocsi első éveibe. A dokumentumfilm címe a klasszikus Mini két hivatalos típusjelölésének egyikére utal, 1959-ben ugyanis a Morris Mini-Minor és az Austin Seven gyakorlatilag egyazon műszaki tartalommal gurult le a gyártósorokról.
Hatvan év klasszikusai időrendi sorrendben
A „March Motor Works” fantázianévvel illetett Goodwood House termeiben kiállított járműklasszikusok hatvanéves utazásra invitálták a látogatókat. A BMW Group Classic az 1959-es Nemzetközi Autószalon stílusában állította fel színpadát, amelyen két BMW 700 kupé, egy BMW 600 és egy „Lufthansa” egyenruhába öltöztetett BMW Isetta hozta el a jelenbe a gazdasági csoda éveinek hangulatát. Az épület előtt a BMW 501 taxi változata pózolt a kameráknak, a brit elegancia hagyományát pedig két Rolls-Royce Silver Cloud éltette. A bajor prémiumgyártó 1959-es motorkerékpár-palettáját egy BMW R 69 S, egy BMW R 50 S és egy BMW R 27 modell elevenítette fel, egy BMW 3/15 PS gépkocsinak köszönhetően pedig a rajongók további harminc évet ugorhattak vissza az időben: a bajor márka autógyártó sikertörténete kilencven esztendővel ezelőtt ezzel a modellel indult.
A „Revival Festival” mindig is meghatározó eleme volta BMW Group Classic goodwoodi szereplésének, a rajongók és a látogatók pedig idén is egy történelmi fesztiválsátorban, hamisítatlan Oktoberfest-hangulatban kóstolhatták meg az igazi bajor különlegességeket.
Barry Sheene Memorial Trophy: Troy Corser ismét rajtrácsra gurult
Tavaly az ausztrál motorkerékpár-versenyző, Troy Corser történelmi sikert aratott Herbert Schwab oldalán a BMW Motorrad Classic számára: a páros egy BMW R 57 Compressor modellel végzett a Barry Sheene Memorial Trophy abszolút trónján, a Goodwood Revival történetében először. A kétszeres Superbike-világbajnok, Troy Corser idén egy BMW R50 Kaczor modellel vágott neki a futamnak: a BMW R 50 műszaki alapjaira épített, erősebb és könnyebb motorkerékpárt az a Ferdinand Kaczor álmodta meg, aki a modellek a ’60-as években számos versenypályán diadalmaskodott, később pedig a BMW tervezőmérnökeként is tevékenykedett.
A Barry Sheene Memorial Trophy mezőnyében a brit motorsport-legenda, Maria Costello is tiszteletét tette egy BMW RS 54 modellel. A kétkerekűt 1954-ben mutatta be a bajor gyártó, első, eredetileg is versenypályás használatra tervezett motorkerékpárjaként. A függőleges tengellyel hajtott, erőteljes boxermotor még ma is lélegzetelállító teljesítményről biztosítja a kétkerekűt, bármilyen terepről legyen is szó.