A Lexus is megérkezett abba a ligába, amely jó ideje a németek felségterülete. A saját módszereivel hódít, tehát hibrid rendszert, megbízhatóságot, jó garanciákat és különleges, egyéni formatervet dob be a siker érdekében.
Az autó tulajdonképpen majdnem tökéletes, csak néhány ponton találni fogást rajta. Ami megosztó és fura, az a műszerfal árnyékolójának a két szélére került tekerőkapcsoló-kombináció, a jobb oldalival az autó menetprogramjait lehet állítani. Kis méretűnek számít a 320 literes csomagtér, szokatlan formai megoldás a hátsó lámpa, amely már-már a légterelő szerepét is ellátja.
A műszerfal követi a márkánál bevált irányvonalat, a középen lévő kijelző remek, a tolatókamera képe pedig tűéles. A menübe történő szövegbevitel terén persze még lehet mit tanulni a németektől, a touchpad továbbra is rémálom a márkánál.
Ezzel szinte el is fogytak a problémák, mindössze a felsoroltakat lehet „hibaként” felróni az újdonságnak.
Minden más telitalálat. Az öntöltő hibrid technika városban aranyat ér, mert ha ügyes a sofőr, akkor 6-8 kilométert is tud „vitorlázni”, ami teljes csenddel jár. Ehhez a komfort menetállás illik, így a hazai utak egész jól elviselhetők. A keménységről – a rugózás helyett – a defekttűrő, merev oldalfalú gumik gondoskodnak. A vagányabb beállításokat, azaz a Sport kapcsolót csak sima utakon javasoljuk, ekkor jobb a gázreakció és a rugózás is felkeményedik. Az autó agilisabb, élettel telibb lesz, kanyargós, jó utakon még a maga módján élvezetes is vezetni. Ehhez a stabilitáshoz nagyban hozzájárul a TNGA néven futó padlólemez, amely igen szilárd. A sofőr és mások bolondságai ellen védelemként ott a számos asszisztens, amelyek elég jól működnek, és nem riasztanak feleslegesen.
Az UX a mérete folytán valószínűleg a hölgyek kedvence lesz, a városi közlekedésben remek partner a fokozat nélküli váltó (CVT) és a hibrid rendszer párosa. A Lexus szabadidő-autó városi hét liter körüli fogyasztásával nehéz versenyezni. Ha valaki hosszú távon próbálkozna vele, akkor érdemes a sima benzinmotort választania, mert autópálya-tempónál a fogyasztás mellett a motor hangja is megnövekszik.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4495/1840/1520 mm
Motor: 1987 cm3, 146 LE/6000, 180 Nm/4400–5200+109 LE/202 Nm villanymotor, összteljesítmény: 184 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s
Ár: 13 070 000 Ft (alapár: 11 480 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary