A Mitsubishi mérnökeinek komoly önbizalmat adhat, hogy látták előre a jövőt, és a jövő technikai fejlesztéseiben szinte mindenkit maguk mögött tudhatnak. Gondoljunk csak bele: az Outlander tölthető hibridje 2012-ben lépett a piacra, és már akkor tudta az 50 kilométeres elektromos hatótávot. Más cégek jóval később landoltak a zöldpiacon, egyesek pedig még szinte meg sem érkeztek. (A PSA csoport és a Jeep is csak idén jönnek ki az első tölthető hibridjükkel.)
A vásárlók hálásnak tűnnek az előremutató fejlesztésekért: az Outlander PHEV legfontosabb értékesítési adatai szerint 2018 márciusáig az EU-ban 105 813, világszerte pedig 153 629 darabos eladást produkált.
Nem véletlenül kedvelték a típust az emberek, az alaposan felfrissített – már 2,4 literes motorral szerelt változat – hasonlóan nagy sláger lesz. A rendszer összteljesítménye az új verziónál 230 lóerő. Az autóban a benzines erőforrás szinte csak az áramtermelésért felel, a hajtást két villanymotor végzi. Ezt a technikát finomították tovább a mérnökök, amelynek a hatótávolsága még mindig félszáz kilométer. A zöld rendszámos Outlander így az egyik legjobb alternatívája a korlátozottan használható, tisztán elektromos autóknak.
Aki naponta félszáz kilométert ingázik, annak csak az áramszámlát kell fizetnie, az üzemanyagkutakon ritka vendég lesz. A technikáról sokat elmond, hogyha az áramtároló lemerült, akkor 6,4 literes benzinfogyasztást mértünk. Miközben egy testes, ötméteres, 4x4-es hajtású autóról beszélünk...
Az Outlander PHEV sokoldalúsága verhetetlen, mert megfelelő gumikkal terepen is remekül használható, tágas csomag- és utastérrel rendelkezik. A hibridrendszer visszatermelése több fokozatban állítható, az autó – egyelőre – angol nyelvű menürendszerében követhetőek a töltések, amelyet természetesen össze lehet kötni mobil alkalmazással is.
Az autó megjelenése, kisugárzása teljesen más, mint a vele konkurens szabadidő-autóké. A legnagyobb szám, mikor „lopakodó” üzemmódban, azaz teljesen csendben haladunk vele: a gyalogosok meglepődve néznek a méretes járműre, de az elismerő tekintetek sok mindent elárulnak.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4695/1800/1710 mm
Motor: 2360 cm3, 135 LE/211 Nm+2 villanymotor Σ:230 LE
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s
Ár: 15 477 000 Ft (alapár: 14 477 000 Ft)
Tesztautó: MM Import Kft.