A kilencszeres ralivilágbajnok már elpártolt az idén százéves márkától, de az „öröksége” még sok kellemes percet fog szerezni. Ugyanis a WRC-ben kifejlesztett rugózási technológia okozza azt az élményt, amit anno a hidro-pneumatikus rendszereknél megszoktunk és megszerettünk. A rendszer lelke az a körülbelül tíz centis hengeres alkatrész, amely teljes berugózáskor még biztosít egy extra, erős vészhelyzeti csillapítást. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a futómű kisimítja az úthibákat és kellemesen lágy rugózást biztosít. A C5 AirCross így már-már amerikai autósan, lágyan rugózik, a trükk az, hogy a rendszer kanyarokban azért jól tart, az autó pedig stabil marad. Ráadásul nincs a komplikált hidraulikus technika a fedélzeten. Szomorú leírni, de a hazai utakra elsőrangú a C5 AirCross, aminek az egyéni formája mellett ez a különlegesség a legnagyobb ütőkártyája.
Az előbb felsoroltak nem a véletlen művei, ugyanis a Citroen visszatért ahhoz, amihez ért: a kényelmes és egyedi külsejű autók gyártásához. A formaterv belül is ütős. Az utastér otthonos, nagyon kényelmes és egy sereg praktikus dologgal tették a mindennapokban használhatóvá. Az igazán prémiumanyagokat a tesztautónkból kihagyták, a szövetek ellenben nagyon jók, a műanyagok már kevésbé. A kopogós műanyagokat jól ellensúlyozza a plasztikok formája, a sok tároló és a praktikum. Külön-külön mozgatható a három hátsó ülés, amelyek elfektethetők, így az 580 literes raktér 1630 literesre növekszik. Az ülések a speciális szivacsrétegnek köszönhetően rendkívül kényelmesek. A nem túl acélos felbontású tolatóradar képén az első kamera képe is megjelenik – rajta az első kerekek állásával – ami parkoláskor jön jól.
A hajtásról az autóhoz leginkább illő motor gondoskodott: a legújabb kibocsájtási normáknak megfelelő 1,5 literes turbódízel, 130 lóerővel és 300 Nm-rel. A dízel jól illik az autó karakteréhez, a tesztünk átlaga 6,9 liter volt.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4500/1969/1689 mm
Motor: 1499 cm3, 131 LE/3750, 300 Nm/1750
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,4 s
Ár: 10 590 000 Ft (alapár: 7 090 000 Ft)
Tesztautó: C Automobil Import Kft.