DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Seat Tarraco 2,0 TDI DSG 4Drive

Az autó először azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy tavaly ennek a modellnek a nevét döntötték el közönségszavazással. Mire a hazai vásárlókhoz került, már más volt az érdekes: a nagycsaládos állami pénzen felüli extra kedvezmény is elérhetővé vált a megvásárlásakor.

Nem könnyű a VW konszernen belül egyéni arculatot szabni az autóknak. Jó példa erre az azonos műszaki alapú Skoda Kodiaq, VW Tiguan Allspace és a Seat Tarraco. A három autót úgy kellett megtervezni, árazni és pozícionálni, hogy egymástól ne vegyenek el vásárlókat, és jól megkülönböztethetők legyenek.

menetproba-2019-seat-tarraco-04



A Seat a VW konszernen belül a jobban felszerelt, markánsabb, enyhén sportos autókat gyártó szerepét kapta. Egyéniségnek mondható a Tarraco, amelynek a lámpái és a hűtőrácsa a legkarakteresebb elemek. Szintén szép, egyedi formai megoldás a hátsó lámpákat összekötő vékony LED-sor.

menetproba-2019-seat-tarraco-03

Az utastéren jól látszik, hogy az autó friss fejlesztés, mert a műszerfalról már eltűntek a hagyományos órák. A folyadékkristályos kijelzőn többféle formában jeleníthetők meg a „műszerek”. Az autó frissessége a közepén trónoló táblagépen is látszik: rendkívül jó a felbontása. A navigáció kezelése viszont nem annyira egyértelmű, mint lehetne.

menetproba-2019-seat-tarraco-02

A sötét színű belsőt barna „fabetét” és az ülésekre húzott barna bőrbevonat dobja fel. Az első ajtók nagy zsebeket kaptak, amit kellemes tapintású, posztószerű anyaggal vontak be. A tároló méretére jellemző, hogy elfér benne a 1,5 literes palack. A raktér mérete 230/760/1920 liter között változhat. A harmadik sor mögötti legkisebb liter számból lehet következtetni, hogy nem ezzel az autóval fogja a hét fő és a csomagjaik átszelni Európát.

menetproba-2019-seat-tarraco-01

A hajtásláncban a kényelemről a dupla-tengelykapcsolós váltó gondoskodott, a váltónál egyedül alacsonyabb tempónál vehető észre bizonytalankodás, gondolkodás. Normál körülmények között markáns különbséget nem találtunk a menetmódok között, de Sport állásban a váltó reakcióideje javult. A kétliteres dízel hozza a formáját: a nagy légellenállású karosszéria, a 4x4-es rendszer és az 1728 kiló ellenére el lehet vele járni 7 liter körül.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4735/1839/1674 mm

Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500–4000, 340 Nm/1750–3000

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s

Ár: 14 695 000 Ft (alapár: 12 0222 000 Ft)

Tesztautó: Porsche Hungária

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: