A hosszú motorháztető és a rövid far klasszikus párosa megadja az alaphangot, az 50 km/órás tempóig nyitható/zárható könnyű vászontető pedig elegánsan és gyorsan zárja a külső témáját. A hátsókerék-hajtás, az önzáró differenciálmű és az 500 Nm hármasa csábít a huligánkodásra, bár a virgonckodás ennél a kocsinál inkább csak azoknak ajánlható, akik nagyon jól tudnak vezetni. Megelőzvén a személyi sérülést, az anyagi károkat, esetleg a tragédiákat, érdemes zárt pályán vagy vezetéstechnikai centrumban keresgetni a kétüléses és a sofőr határait...
A mai autótechnika szerencsére segít a túlélésben, lehet váltogatni a menetbeállítások tengerében, és nem szükséges folyamatosan a 340 ló megszelídítésén dolgozni. A komfort mód a hazai utakra a legjobb, mert a 19 colos abroncsok és a gyári sportfutómű része a felszereltségnek. Sportállásban a kemény rugózás mellett előjön a még jobb kipufogóhang, az autó vezetése pedig kanyargós szerpentineken teljesen versenyautó-szerűvé válik. Ez kombinálva a nyitott tető adta térrel – nem szégyen az ilyet bevallani – igen remek élményt ad.
A váltóknál a kézi kapcsolásút felesleges keresni, ez a változat a gyengébb modelleknél lesz majd elérhető. A fokozatokat a ZF által szállított nyolcsebességes automata kapcsolja, igen sebesen. Sport programban, a kormány mögötti fülekkel játszadozva már-már F1-es érzést ad az autó vezetése.
A roadsterrel kapcsolatos főhajtáshoz hozzátartozik a kiváló váltó és a zseniális 1535 kilós önsúly mellett a motor tudása is. A 340 lóerő duplaturbós hathengeresből ered, aminél dízelszerűen alacsony fordulattól elérhető a félezer newtonméter. Az autó szívének ereje, rugalmassága példás, a hathengeres istenítéséhez hozzátartozik az ebben a kategóriában viccesnek nevezhető 9,5-10 literes fogyasztás is.
Ami a Z4 további tulajdonságait illeti: a 285 literes csomagtartó és az utastérben elhelyezett tárolók nagyon sokat javítottak a használhatóságon. A kétszemélyes fülkében nagy a tér, jól el lehet férni, a korábbi helyhiány, a vállak összeérése már rég a múlté. Az érintéssel is működő központi kijelző és a frissített i-Drive pazarul működik, ha valami hibát keresnénk az egyik legkívánatosabb BMW-n, legfeljebb a világos színű üléskárpitot lehetne megemlíteni, ami nagyon könnyen koszolódik. Persze a zárt tetős vezetés is rontja az élményközpontban érezhető élvezetek értékét, de menetpróbánk idején szerencsére tombolt a nyár, így pár napra valóban úgy érezhettük magunkat a kétülésesben, ahogyan a külső szemlélők ránk tekintettek: irigylésreméltó módon...
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4324/1864/1304 mm
Motor: 2998 cm3, 340 LE/5000–6500, 500 Nm/1600–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,5 s
Ár: 23 382 500 Ft (alapár: 14 700 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország