A harmadik generációs Sorento 2014-ben lépett piacra, ezért időszerűvé vált a „ráncok” felvarrása. Az aktuális modell megkapta az ilyenkor szokásos kezelést: a könnyen módosítható karosszériaelemeket átrajzolták, és elérhetővé tették azokat a frissítéseket, alkatrészeket, amelyek már elkészültek.
Többek között a lökhárítók is más formát kaptak, az opciók között pedig megjelent a GT-Line felszereltség. Ezzel a kinézet sokat javult, mert a négyzet alakú LED-es ködlámpák, a krómozott végű dupla kipufogók és a sportosabb összhatás igen jól mutat.
A nagyság az egyik velejárója, hogy a hátsó ülések mögötti raktér 650 literes, ami brutális méret. Ha csak az első két ülésen utaznak, és a hátsókat síkba hajtják, akkor akár költözködéskor és bútorszállításkor is komoly segítség az 1722 liternyi hely, persze az sem okozna gondot, ha két kerékpárt dobnánk hátra…
Az autó újdonságai közé tartozik a saját fejlesztésű nyolcsebességes automata váltó, amely felváltotta a hatsebességes elődjét. A szerkezetet a Hyundai mérnökcsapatával együtt fejlesztették, és kiválóan teszi a dolgát, megfelelő sebességgel vált és jól használható a mindennapokban. A menetdinamikai programok közül a komfort állást tudjuk javasolni, ez illik legjobban az autó kényeztető karakteréhez.
Ha az autó nem lenne ennyire testes, akkor rá lehetne mondani, hogy a feltűnésmentes luxust nyújtja, de ezzel a mérettel inkább a vetítésmentes, a polgárpukkasztást mellőző exkluzivitásra kell javítani a jelzőt. A tulajdonos persze tudja, érzi, milyen autóban ül: a különleges kiszolgálás egyik jele például a remek hanggal csapódó ajtó, de említhetnénk a jelesre sikerült kidolgozást, a kiváló belső burkolatokat, a csendes utasteret.
Azok lesznek a vevői a 9,5 literes átlagot produkáló, állandó négykerék-hajtással rendelkező ”batárnak”, akik nagyon kényelmes autót szeretnének. Ezen felül azok, akik a 4 x 4 hajtás és a szabadidő-autós karosszéria előnyeit kihasználják, mert a pénzükért egy minden időjárási körülmények között jól használható, szuper kényelmes, hosszú távú utazásra kiválóan alkalmas SUV-t kapnak, amelyhez minden tekintetben jól illik a 200 lóerős dízelmotor.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4800/1899/1690 mm
Motor: 2199 cm3, 200 LE/3800, 450 Nm/1750–2750
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s
Ár: 12 650 000 Ft (alapár: 10 150 000 Ft)
Tesztautó: Kia Motors Hungary