DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Toyota Prius Plug-in Hybrid e-CVT Executive

Mit csinál akkor, ha zöld akar maradni, de tart a villanyautósok rémálmától, miszerint vészhelyzetben nem talál töltőt, lemerül és elkésik? Vesz egy tölthető hibridet!

A Prius tölthető kivitele a válasz a hatótávparára és arra, hogy miként legyen akkor is zöld rendszáma az autónak, ha robbanómotort is szereltek bele. A Plug-in jól szemlélteti a Toyota hozzáállását a villanyautózáshoz: a márkánál pár hete jelent csak meg az első teljesen elektromos modell, amely egy C-HR. A Kínában piacra dobott autó Európába jövetelére nagyon kicsi az esély. A késlekedés oka, hogy a Toyota inkább a néhány éven belül megjelenő, olcsóbb és jóval nagyobb hatótávot biztosító szilárdtest-akkumulátorok és a hidrogénhajtás fejlesztésére feküdt rá, nem pedig a lítium-ion akkus villanyautókra.

menetproba-toyota-prius-2019-01



Ami nem változott a Prius hibridhez képest, az az ufókat megszégyenítő, a hidrogénhajtású Miraira hasonlító külső, amelyről „mindenki” első látásra tudja, hogy hibridautó. A nagyobb akkumulátorcsomag 180 kilóval növelte meg az autó tömegét, amely így 1530 kg-ra emelkedett. Az ülőhelyek száma javult a 2019-es modellben, mert a hátsó ülés már háromszemélyes, emellett a sima hibrid 501 literes csomagtere viszont 360 literesre változott. Pakoláskor persze jól meg kell emelni a holmikat, mert a raktér padlója magasan található. Az utasteret is szoknia kell a szemnek, ugyanis a fehér betétek finoman szólva is meglepőek, ez a megoldás többeket fürdőszoba-berendezésekre emlékeztetett.

menetproba-toyota-prius-2019-02

Aki kedveli az egzotikus anyagokat, annak tetszeni fog a Prius Plug-in hibrid, mert például súlycsökkentés céljából a csomagtartófedél szénszálas műanyagból készült. Aki a fentiekkel és a drága árral együtt tud élni, az majd boldogan takarékoskodik.

menetproba-toyota-prius-2019-03

Ugyanis az 50-55 kilométeres elektromos hatótávot óvatos vezetéssel és az autó hajtásrendszerét és beállításait kiismerve lehet tartani. A legideálisabb párosítás a lejtmenetben töltés, az elektromos mód és a lendületből autózás kombinációja. Ha ezt a triót valaki jól műveli, akkor egész remek eredményeket tud elérni a többi közlekedő feltartása nélkül. Aki nagyon ügyes, az a feltöltött aksikkal, a forgalommal csorgással még a 2-2,5 literes fogyasztást is elérheti. Persze ha a robbanómotor kicsit többet működik, akkor a fogyasztás 3-4 literre is felugorhat.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4645/1760/1470 mm

Motor: 1798 cm3, 98 LE/ 5200, 142 Nm/3600 + villanymotor, összteljesítmény: 122 LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s

Ár: 12 800 000 Ft (alapár: 12 300 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Central Europe Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: