Egy ideje már ismerjük a Citroenből kinőtt prémiummárkát, de az autótársak nagy többsége azért még mindig csak pislog, ha meglátja a különleges emblémát a gyönyörű hűtőrács közepén. A rutinosabbaknak persze hamar leesik, hogy itt egy francia modellről beszélünk, a jellegzetes stílusjegyeken a manapság divatos SUV-külső sem tud rontani.
Ha indítással akarjuk bemutatni legújabb szerzeményünket, elég hatásos belépőt jelentenek a DS7 lámpái: a remek fényerővel rendelkező első projektorok a motor életre keltésével játékos táncot produkálnak, ráadásul a lézergravírozott, karakteres, ledes hátsó lámpák is mutatósak.
A belső térben elsőre a prémiumszegmens egyik jelképe, a kellemes tapintású, strapabíró és könnyen tisztítható Alcantara vonzza magára a tekintetet, de nagyon fontosak az aprólékosan kidolgozott részletek is, amelyekből nincs hiány a DS7-ben. A kapcsolók egyedi stílusa például remek hangulatot teremt, de azzal meg kell barátkozni, hogy az első ablakemelők kezelőgombjai nem a járműgyártásban leginkább elterjedt helyen, az ajtón kaptak helyet, hanem a középkonzolon.
Ugyanígy keresgélhet az ember, ha első alkalommal kutat az indítógomb után, mert azt is speciális pozícióba, a navigáció fölé (az elakadásjelző deklarált helyére) építették be. A minden indításnál feltűnő (majd megálláskor beforduló) B.R.M óra a műszerfalon szintén egy luxuscég terméke.
A vezető előtti műszerfal személyre szabható és jól áttekinthető, mindenki megtalálja azt a stílust, amelyik illik a hangulatához – ebben a digitális kivitel segít bennünket. A prémium életérzést fokozza, hogy a hifik magasabb régiójában dolgozó francia Focal szállította a minőségi hangrendszert.
Szerencsére a DS Crossbacknek nem csak a kinézete jó, hanem felvonultatott technikája is. A tesztautónk ára nem véletlenül 16 millió, hiszen megtalálható benne az éjjellátó, ami sötétben a gyalogosok és más élőlények észlelését segíti. Az autóban a sávtartó asszisztens csak egy a komoly elektronikai arzenálból, ezek szerencsére elég jól is működnek.
A technikai részletek között meg kell említeni a japán Aisinnal közösen kifejlesztett nyolcsebességes automataváltót, amelyre nemcsak szépen kidolgozott, egyedi válókarja miatt emlékezünk szívesen, hanem a gyors működése miatt is. A menetprogramok közül a sport a gyorsabb váltásával és a kemény rugózásával tűnt fel, a kellemes ringatózás szerencsére csak ebben az állásban tűnik el. A 225 lóerős motor és az 1535 kilós öntömeg párosa is mutatja a technika színvonalát, a turbós erőforrás a tesztút során valamivel kilenc liter alatti átlagfogyasztást produkált.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4573/1857/1620 mm
Motor: 1598 cm3, 225 LE/ 5500, 300 Nm/1900
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s
Ár: 16 700 000 Ft (alapár: 9 840 000 Ft)
Tesztautó: P Automobil Import Kft.