Első pillantásra nem látszik értelmes dolognak az 508-as kifejlesztése. Az egyik ellene szóló érv, hogy a szabadidőautók olyan sebességgel törnek előre, hogy számtalan egyterű és klasszikus karosszéria formájú autó gyártását fejezték be miattuk. A másik tényező, hogy a méretben eggyel alattuk lévő kompakt autók - tehát a VW Golf-ligába tartozók - akkorát nőttek, hogy lazán felveszik velük a versenyt. A Ford Focus kombi például 4668 milliméter hosszú... A fentieket tudva lehet rossz döntésnek tartani az újdonság kifejlesztését.
Szerencsére a másik oldalnak is akadnak érvei. A legfőbb, hogy a Peugeot azokat a tehetősebb, igényesebb vevőit nem akarja elengedni, akik eddig vásárolták az 508-at. A másik, hogy pár éve már dolgoznak azon, hogy a márkát feljebb pozícionálják, aminek a célja a német hármas alatt lévő prémium mezőnybe történő bekerülés. Ezért jó, ha tartanak olyan modellt, amely elegáns, stílusos és jól megtestesíti a kitűzött célt. Ezek után érhető az 508-as megszületése, a kombi elkészítése kötelező volt, ugyanis a világszerte forgalmazott autó egyik nagy piaca Európa. Kontinensünkön pedig ennek a kategóriának a 60 százaléka kombi karosszériával kel el. Nálunk ez az arány 50 százalék körül mozog.
A motorkínálat megegyezik a limuzin kivitellel, amelyet a franciák berline névvel illetnek. Három dízel érhető el, a belépő szintet az 1,5-ös jelenti 130 lóerővel és 300 Nm-rel. A következő a kétliteres, itt 400 Nm nyomatékkal számolhat a vevő, lehet választani 160 és 180 lóerő között. Ami megnyugtató, hogy az autók könnyűek: 1430 kilót mutat a mérleg a legtöbb kivitelnél.
Benzines vonalon két verzióval lehet számolni, az 1,6-os Pure Tech motorból 180 és 225 lóerőt hoztak ki. Jövő januárban érkezik a félszáz kilométeres hatótávval rendelkező tölthető hibrid, ami a legzöldebb változata lesz az 508 SW-nek és a limuzinnak is. Két motorral sikerült kipróbálni az újdonságot, kis túlzással szinte mindegy, hogy melyik erőművel választja a tulajdonos az 508 SW-t. Az 1,6-os, 180 lóerős benzines dízel karakterű. Ez nem csak a 250 Nm nyomatékből szűrtük le, hanem abból is, hogy ez az érték már 1650-es fordulatszámtól elérhető. Ennél a változatnál az utastérben kevesebb és finomabb motorhanggal találkozni. A motor gázreakciója gyorsabb és persze pörgősebb.
A Szlovákiába is átnyúló hazai bemutatón a csúcs dízelt sikerült még kipróbálni, amihez szintén automataváltót párosítottak. Ez a kombináció igen nyerő, mert a 400 Nm nyomaték sokat segít a haladásban. A váltónál nemcsak a kar kialakítása kiváló, hanem a működés is: a Peugeot a japán Aisinnal fejlesztette a nyolcsebességest. Teljes gázra viszonylag gyorsan visszavált – esetleg több fokozatot is -, ha szükséges. A motor hangját alig hallani, az autó a kis tömege miatt elég agilisan mozog, gyorsul, még városi környezetben is jól használható. A francia kombi igazi terepe a hosszabb utazás, ahol főleg a dízel nagyon nyerő, az 508 SW rugózását legjobban az élhető feszesség jelzővel lehet jellemezni.
Az 508 SW méretei nem sokat változtak: a magassága 17 centimétert (1420 mm), a hossza pedig negyvenet (4790mm) növekedett. Mivel a tengelytáv változatlan, ezért csak az autó farrésze hosszabbodott. Az újdonság a kinézete miatt inkább életstílus kombi, mert a fókuszban nem az irdatlan méretű raktér megalkotása volt. Ezért ”csak” 530 literes a tér, ami a hátsó ülések lehajtását követően 1780 literesre bővül. A csomagtartóban 12 voltos csatlakozó, négy darab csomagrögzítő kampó és lámpa található. Rozsdamentes acélból kapott védelmet a raktér eleje, így pakoláskor nincs sérülésveszély. A raktér alsó borítását egy kampós madzag segítségével lehet rögzíteni, így kényelmesen lehet pakolni alatta. A csomagtartó témáját a stílus kimaxolásával zárjuk: az első, limitált széria csomagtartója szürkés fa bevonatot kapott, amin rendkívül jól mutatnak a hosszúkás fém védőcsíkok.
Az 508 SW utastere még mindig nagyon egyedi, a bevált műszerfalat és a nagyon szép, ablakkeret nélküli ajtókat használták, aminek a tömítéséit az Audinak is beszállító vállalat készíti. Két változatot sikerült kipróbálni, a GT-Line-nál szénszál utánzatú műanyagot alkalmaztak a sok bőr mellett. A másik változat pazarabb volt, mert ott már megjelent az Alcantara és az üléseken az egyedi varrásmintázat. Az Allure-nél az extra látványosságot a sötétszürke fabetét és a matt fémcsíkok kettőse okozta. Szó szerint élmény nézni a fémelemek, a bőrök és a szürke fa harmóniáját. A stílusos kombi 9,3 milliótól érhető el.