Az elődjéhez képest 30 lóerővel izmosabb, immár 280 lóerős 2,3 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott autó menet közben jobban gyorsul, mint az előző generációs Focus RS.
A kettős befecskendezésű turbótöltésnek köszönhetően az új Focus ST vezetője a szegmens legmagasabb, 420 Nm-es forgatónyomatékára – és ezzel együtt vehemens gázreakciókra – számíthat, és hogy mindez azonnal rendelkezésre álljon, arról egy innovatív turbólyuk-kiküszöbölő rendszer gondoskodik. Az állórajt-teljesítményt látványosan javítja a padlógázos fokozatváltás lehetősége és a Rajtautomatika.
“A vadonatúj Focus ST nemcsak attól izgalmas, hogy lenyűgöző teljesítményt nyújt az egyenesekben, hanem attól is, hogy a negyedmérföldes gyorsulásban már méltó vetélytársa a legendás Focus RS-nek; mindez jól példázza, mennyit fejlődött a Ford Performance szakembereinek tudása az elmúlt négy évben,” vélekedett Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója. “A Ford GT szupersportkocsi, az F-150 Raptor pickup, a Ford Mustang és a Fiesta ST egyaránt inspirációként szolgált az új Focus ST megalkotásához. Ha az ember lepadlózza a gázpedált, a gyorsulási erő szinte hátba vágja.”
A Focus ST 2,3 literes EcoBoost motorjának kis tehetetlenségű, kettős befecskendezésű turbótöltőjében a külön erre kialakított csatornák hatékonyabban irányítják a kipufogógázt, optimálisan irányítva azt a turbinához, ezért nő a teljesítmény és gyorsabban épül fel a töltőnyomás. Az 1. és 4. illetve a 2. és 3. hengerből külön csatornákon távozik a kipufogógáz, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát, ezáltal egyenletesebb energiaáramlást biztosítva.
A turbólyuk-kiküszöbölő technológia elektronikája akár 3 másodpercig is nyitva tartja a pillangószelepet, miután a vezető felengedi a gázpedált, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva a turbinakerék fordulatszámát.
Azzal, hogy a turbótöltő folyamatosan készen áll az azonnali rásegítésre, és hogy pozitív nyomást tart fenn a szívócsőben a gázelvételkor, a töltőnyomás gyorsabban épül fel újra és az égés optimális lesz, amikor a vezető újra gázt ad. Emellett egy elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét.
A padlógázos fokozatváltás lehetősége remek teljesítményt biztosít az állórajtnál, automatikusan aktiválva a turbólyuk-kiküszöbölést és nyitva tartva a pillangószelepet, amikor a vezető felengedi a kuplungot, hogy magasabb fokozatba kapcsolja a rövid úton mozgó, hatfokozatú sebességváltót – így a turbótöltő reakciója a lehető leggyorsabb lesz. Az autóhoz fokozatváltásra figyelmeztető fényjelzés* is rendelhető, ami mutatja az optimális váltási pontokat, míg Rajtautomatika folyamatosan maximális tapadást biztosít az állórajtnál.
A vadonatúj Focus ST egyenes úton elért sebességéhez méltók az autó ívmeneti jellemzői és menetstabilitása is; ez az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálműnek köszönhető, amit a Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban. A 2.3 EcoBoost modellek hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóiba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást, és alulkormányzottságot okozna.
Ez a technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.
Emellett az ötajtós Focus ST modellekben Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés működik, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít. A rendszer három előre beállított csillapítási szinttel támogatja a Focus ST választható üzemmódjait: van egy a Csúszós/Vizes út és a Normál üzemmódhoz, egy a Sport beállításhoz és egy – ami kétszer keményebb, mint a Sport üzemmódban – a Versenypálya beállításhoz*.
A Focus ST minden korábbi Focus RS-nél komolyabb fékerőt kínál. A 330 mm-es első féktárcsát olyan féknyergek markolják, amelyekben két-két 44 mm-es dugattyú dolgozik. Az
Elektronikus Fékrásegítés gyorsabban építi fel a féknyomást, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít, Versenypálya üzemmódban pedig – a mindenkori fékezési helyzethez igazodva – akár 0,7 G vagy még erőteljesebb megállító erőt biztosít.
A vadonatúj Focus ST már a kapható ötajtós és kombi változatban, 280 lóerős EcoBoost benzinmotorral, 190 lóerős 2.0 EcoBlue dízellel és hatfokozatú manuális sebességváltóval. A hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt ötajtós és kombi kivitelek 2019 őszétől rendelhetők meg.