DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Lexus ES300h Luxury

A japán luxusautó hozza a tőle elvártakat: pár dologban furcsa, hogy még nem érte utol a németeket, viszont a kényeztetésben és a hibrid technikában talán már le is hagyta azokat.

 

A Lexus a GS nyugdíjazásával átadta a terepet az Egyesült Államokban komoly tradíciókkal, és ami ennél is fontosabb, a legjobb Lexus-eladásokkal büszkélkedő ES-nek. Előre kell bocsátani: a kocsi zseniális, mind technológiájában, mind megjelenésében, mind kényelmében magasan teljesíti az osztályában elvárható szintet.

menetproba-2019-lexus-es-01



Ugyanakkor nem szabad eltagadni, hogy kritikák is érik az újdonságot. A szakértők szerint például a műszerfalnál nincs meg a német prémiumoknál megszokott összhang és rendkívüli összeszedettség. A tervezők mindezt megspékelték a központi kijelző körülményes kezelésével, pontosabban a nehézkes érintőpados irányítással. Ugyancsak többen szóvá teszik, hogy itthon csak a 218 lóerős összteljesítményű hibrid rendszerrel érhető el a limuzin, nincs 4x4-es hajtás, és kombi karosszéria sem, ráadásul az első kerekekre érkezik a motorerő.

menetproba-2019-lexus-es-03

Nézzük a másik oldalt, ami valószínűleg bőven kárpótolja majd a tulajdonost a fentiekért. A pluszpontok sorát gyarapítja a háttérben lebegő, a soha el nem romlást ígérő Lexus megbízhatóság – ami kezdésnek nem rossz. Az ES-sel járó életérzés a puhaság, a kényeztetés és a nyugodtság, ezt a hármast nagyon jól tudja a japánok limuzinja. Aki erre vágyik és kedveli a feltűnésmentes luxust, ezen felül nem izgatja az autó vezetése, az megtalálta a járművét. Ráadásul a nagy térben, csendben utazáshoz társítható a takarékosság is.

menetproba-2019-lexus-es-02

Ezt is nyújtja az öntöltő hibrid, amely néhány milliméter híján ötméteres. Érdemes elgondolkodni azon, hogy egy ekkora járművel a menetpróba alatt öt liter körüli fogyasztást sikerült elérni. Ez a városok közötti eredmény, ami lakott területen megemelkedik, de a hivatalos autópálya-tempónál sem lépi túl a 6,5 litert. Ennek egyik oka az okos áttételezés. A bolygóműves automata váltó és a világ legjobb termikus hatásfokú 2,5 literes motor párosának vezérlése alacsonyan tartja a fordulatot. Számokban kifejezve: autópálya-tempónál a 2000-es értéken áll a fordulatszámmérő, akár egy dízelmotornál.

menetproba-2019-lexus-es-04

A hátsó sor természetesen kényelmesebb, mint az első fotelek, a vajpuha ülések állíthatóak, az ajtók bőr oldalkárpitjai faerezetet utánoznak

Ahogyan az úriemberek az ízlésről nem vitatkoznak, úgy a ES-sel kapcsolatban sem szabad egymásnak mennie a német és a keleti luxusmárkák rajongóinak. A Lexus legújabb modelljének magyar szerelmesei már pontosan tudják, hogy ezt a kocsit akarják, és vásárlási szándékuktól aligha tudja őket eltántorítani bármilyen ellenérv.

menetproba-2019-lexus-es-05

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4975/1865/1445 mm

Motor: 2487 cm3, 120 LE/5700, 221 Nm/3600–5200 + villanymotor: 218 LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s

Ár: 19 050 000 Ft (alapár: 13 840 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: