A Kona Electric nemcsak a tisztességes hatótávja miatt jelent áttörést, hanem azért is, mert ennek az elektromos járműnek autó a formája, nem pedig amorf ördög. Ez szerencsére annak a formatervezési irányzatnak a végét is jelenti, amely úgy gondolkodott, hogy a hibridek és villanyautók formailag csak furák lehetnek.
A robbanómotoros társaitól alig különböző Kona a zöld szabadidő-autót vásárlókat célozza meg. Az első pillantásra borsos árért jó felszereltséget és kiváló technikát kap a vevő. A legnagyobb extra, hogy a Hyundai 64 kWh-ás akkumulátorcsomaggal is kínálja a Konát, amelynek egyik nagy előnye, hogy az autó hatótávja a valóságban meghaladja a 300-400 kilométert. Ez azt jelenti, hogy egész használható a való világban, és csak azokat a felhasználókat zárja ki, akik – mondjuk a munkájukból adódóan – naponta „kötelezően” mennek 500-600 kilométert.
A nagy akkumulátor nemcsak előnyökkel jár, hanem azzal is, hogy az otthoni 220-as hálózatról nagyon lassan lehet „feltankolni”. Ezt úgy lehet kivédeni, hogy az 50 kW-os gyorstöltőket látogatjuk, ahonnan 1,5 óra alatt fel lehet húzni körülbelül 80 százalékos töltöttségre a modellt. Ha a töltést a jövendőbeli gazda meg tudja oldani, akkor nyugis lesz a villanyautózása. A remek hatótáv ellenére azért nyáron a légkondicionáló használatára oda kell figyelni, mert ez csipegeti a hatótávot.
A Kona Electric egyébként hozza az elektromos autóknál elvárt köröket. A nagy tömeg ellenére elég jól gyorsul – ami a hangtalanság miatt – kicsit drámaibbnak is tűnik. Városban nehéz versenyre kelni vele, de 90-es tempónál a villanymotor nulla reakcióideje nagyon jól jön előzéseknél. Ekkora akkuval már szerencsére kevésbé kell óvatoskodni a gyorsításoknál. A sportosságot az üzemmódválasztó Sport állásától lehet várni, ekkor a kormányon jól érezni a nehezülést és a csillapítás is feszesebbé válik.
És ha már a belső térnél járunk: nem egyszerű túltennie magát az embernek azon, hogy hagyományos értelemben vett váltókapcsoló nem létezik, csak gombokat nyomogatva tudjuk kiválasztani, merre szeretnénk haladni. A középkonzol a Kia-Hyundai-konszernben megszokott kijelzőket és felszereléseket tartalmazza, az egyetlen furcsaságot talán a pohártartó alatti (!) tér kialakítása jelenti, amelynek funkcióját hosszú idő lehet megtalálni.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4180/1800/1570 mm
Motor: villanymotor, 204 LE, 395 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s
Ár: 11 944 000 Ft (alapár: 13 299 000 Ft)
Tesztautó: Hyundai Hatvan Prémium Autóház Kft.