Az eddigi Hondák nem okoztak csalódást számomra, de most kettős érzéssel szálltam ki az új CR-V-ből. Ami a negatívumokat illeti, mindenképpen az erőforrással kell kezdeni. Igen, az 1,5-ös motor, még ha turbó is, nagyon kevés egy ilyen autóhoz. Érezhetően nem esik neki jól a nagy gáz egyesben és kettesben. Az, hogy gyorsulási versenyeket sem lehet vele nyerni, az nem meglepetés, de hogy autóúton is alaposan meg kell gondolni az előzéseket, az furcsa. Persze ismerjük a hátteret: a most már évente szigorodó emissziós normák és környezetvédelmi szabályok elkerülhetetlenül a hengerűrtartalom csökkentéséhez vezettek. Az erő hiányát azonban egy villanymotor remekül tudná kompenzálni ebben az autóban is, nem mellesleg a fogyasztásra is jótékony hatással lenne. Városi döcögős forgalomban ugyanis folyamatosan 10 liter körüli volt a motor étvágya, igaz, az autópályán látványosan ment lefelé a fogyasztás.
A műszerfalról külön kérdezném meg az alkotóját, hogy mire gondolt, amikor megalkotta. A vezető kijelzője túlzsúfolt, a középkonzolon található LCD kijelző hasznos területe 60-65% lehet. És miért került oda, ahová került az az árválkodó tekerőgomb – rejtély.
Ezzel együtt, az összeszerelés és a felhasznált anyagok minősége kifogásolhatatlan. A prémiumhatást csak azért nem írom le, mert a kormányon lévő gombokon még van mit javítani. Már, ha a felső kategória a cél. A hátsó kamera 3 módban is meg tudja jeleníteni a képet, ami nagy segítség nem csak parkoláskor, de kiálláskor is.
Az ülések, mint ahogy ezt a Hondánál ebben az osztályban is elvárjuk, rendkívül kényelmesek és jól tartanak. Közel 2 méteres, 100 kilós ember is kényelmesen elfér elöl és hátul. Az autó úttartása kiváló. Ha nem ülnénk magasan, észre sem vennénk, hogy nem egy klasszikus személyautóban vagyunk. A SUV tulajdonságai kifejezetten a szilárd burkolat nélküli helyeken és a városi utakon jönnek elő. A futómű kiválóan veszi a gödröket, a hepehupákat és a fekvőrendőröket.
A csomagtartó mérete az osztályában 561 literrel kifejezetten nagynak számít. Bőven elég egy négyfős családnak, de bővíthető 1756 literig. Ezen felül végre sikerült megalkotni a szinte 90 fokban nyíló hátsó ajtót. Bevallom, még ilyen könnyen nem tettem be és vettem ki autóból gyerekülést.
Összességében, ha eltekintünk a japán belső teres furcsaságoktól és ráérősen vezetünk, kijelenthető, hogy egy kiváló családi autóról van szó. Bár, egy villanymotor nagyon kívánkozik az 1.5 V-TEC Turbo mellé, azzal lenne igazán acélos a szamuráj…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4600/1855/1679 mm
Motor: 1498 cm3, 173 LE/5600, 220 Nm/1900–5000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s
Alapár: 8 749 000 Ft
Tesztautó: Honda Hungary