A kWh-alapú elszámolás és fizetés tesztüzeme május 28-án kezdődött. A megoldás teljesen digitális, a fizetés az eCharge+ applikációban rögzített bankkártyával történik – írja az autopro.hu, amely az ELMŰ-ÉMÁSZ honapját is idézi:
„A közterületi töltők alapvetően nem az otthoni töltés kiváltására létesültek, hanem azért, hogy az ügyfelek napi mobilitási szükségleteit kiszolgálják és támogassák azt, hogy az elektromos meghajtás alternatívája legyen a hagyományos üzemanyagon alapuló közlekedésnek. Amennyiben a közterületi töltés olcsóbb, mint az otthoni (vagy akár ingyenes), akkor ez a cél nem valósulhat meg hosszú távon, mert azok a felhasználók is a közterületi töltőpontokat fogják preferálni, akik otthon is tudnának tölteni.”
A szolgáltató szerint a kWh alapú elszámolás az ügyfél számára a leginkább arányos megoldás, szemben a tranzakció vagy perc alapú elszámolással. Az e-autós annyit fizet, amennyit el tud autózni (a szolgáltatási ár arányos az akkumulátorba töltött energiamennyiséggel).
Az öt töltőoszlop, ahol jelenleg tesztüzem folyik a 10 Ft/kWh díjszabással: 1054 Budapest, Akadémia u. 1.; 1146 Budapest, Állatkerti körút 1.; 1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 15.; 1073 Budapest, Erzsébet krt. 13.; 1132 Budapest, Tisza utca 1.
A tesztidőszak alatt a többi töltőpont továbbra is ingyenesen az e-autósok rendelkezésére áll, a sikeres tesztidőszakot követően a töltési szolgáltatás tervezett egységára 99 Ft/kWh lesz a társaság minden töltőállomásán.
A becslések alapján az elektromos autók tulajdonosai így is spórolhatnak benzinüzemű járművet használó társaikhoz képest. Egy 30 kWh-s akkumulátorral szerelt gépjármű teljes feltöltése kevesebb, mint 3000 forint lesz, amellyel egy átlagos kompakt kategóriás elektromos gépjármű 180-200 km-t tud megtenni városi-elővárosi környezetben. Összehasonlításként: egy átlagos, benzinmotoros 7 l/100km fogyasztású kompakt kategóriás gépjármű 200 km-re vetített költsége 5600 Ft 400 Ft/l-es benzinár mellett – írja az autopro.hu.