DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - Kia Stinger 2,2 CRDi AWD

A dízelellenes hadjárat ellenére nem kell temetni az öngyújtós motorokat, mert nyomatékban és hatótávban nehéz velük felvenni a versenyt. Ráadásul remekül „csomagoltak” is akadnak köztük, például a Kia sportos limuzinja, a Stinger.

A Stinger karosszériájáról nem fogunk újra ódákat zengeni, mert ezt megtettük korábban. Elég csak a képeket megnézni, máris megállapítható: a magyar kéz által rajzolt forma még mindig nagyon ütős. A sportos, négyajtós modellnek elvileg csupán két konkurenciája akad: az egyik a VW Arteon, a másik pedig a friss Peugeot 508-as. Ezek az autók azonban bizonyos szempontból nem ellenfelek, mert alapjában elöl hajtanak, nem pedig hátul, mint a koreai imázsmodell.

menetproba-2019-kia-stinger-01



A Kia-kínálat csúcsának számító Stingert ezúttal mégsem a csábító hátsókerekes változatban próbáltuk, hanem a nagyjából nyolcvan kiló extra súlyt eredményező négykerék-hajtással. Ezt a plusztömeget még megdobta a dízelmotor súlya, amelynek az eredménye az lett, hogy a 4x4-es rendszerrel szerelt verzió közel 150 kilóval nehezebb, mint a kétliteres, turbófeltöltős benzines változat. A 7,5 literes átlagot produkáló dízel persze ennek ellenére is hozta a ma elvárható színvonalat: alulról jól húzott, a fogyasztása baráti volt, a hangját pedig jól elszigetelték az utastértől. A gázolajos erőmű felárát és a benzines turbós motor pár literrel nagyobb fogyasztását tudván csupán számolás és kedvelés kérdése, hogy a vásárló melyik változat mellett teszi le a voksát.

menetproba-2019-kia-stinger-03

A Kia azon kevés gyártó közé tartozik, amely saját maga fejleszti és gyártja a váltóit. A nyolcsebességes, hagyományos működésű automata jól végzi a dolgát, fürgén vált, és gyors a reakcióideje

Az autó melletti érvek között a kényelmet is fel lehet hozni, mert ez sokszor a sportossággal, a sportos kinézettel nem, vagy nehezen egyeztethető össze. Ugyanis a 18 colos gumikon gördülő autónak jó a rugózása, pedig ezt nem mindig könnyű összehozni.

menetproba-2019-kia-stinger-02

A sportosság egyik árnyoldala, hogy a hátsó ülésen a fejtér korlátozott, ezért aki nagyobbra nőtt – mondjuk magasabb 180 centinél –, annak szűkös a fejtér. A csomagtartó is hasonlóképpen járt, mert a 4,8 méteres hossz ellenére 406 literrel lehet gazdálkodni. Ez az érték átlagos, szerencsére a magasra nyíló ötödik ajtó megkönnyíti a pakolást. A remek összképet a kinézethez és a tudáshoz passzoló magas ár, valamint a tetőablak szigetelésének hangja csúfította el. 

menetproba-2019-kia-stinger-04

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4870/1870/1400 mm

Motor: 2199 cm3, 200 LE/3800, 440 Nm/1750

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s

Ár: 16 050 000 Ft (alapár: 15 590 000 Ft)

Tesztautó: Kia Motors Hungary

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: