DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Menetpróba - Toyota Corolla Sedan Active 1,6

A világ legnagyobb példányszámban eladott modelljének 12. generációjánál a kisebb pénzű magyar vásárlók a négyajtós kivitelű, kézi váltós, szívómotorral szerelt, hibrid- és turbós kiegészítők nélküli verziót vehetik elsőként szemügyre. Mi is ezt tettük.

Akármennyire nyomja a hibrid technikát a Toyota, néhányan jobban hisznek a jól pörgethető, változó szelepvezérléses, nem túl bonyolult szívómotorokban. Az egyszerűség az eladáskor fog jól jönni, mert a turbó nélküli verzióval szerelt autóknak jobb az értéktartása. Ehhez az erőműhöz is elérhető a fokozat nélküli váltó (CVT), de mi a legolcsóbb változatot, a kézi kapcsolós verziót próbáltuk ki.

menetproba-2019-toyota-corolla-02

A hét 2019-es Toyota-újdonságot bemutató évnyitó rendezvényen tettük próbára a hazai és a kelet-európai piac üdvöskéjének tekinthető vadonatúj Corolla-verziót


Az újdonság már a Toyota új padlólemezére épül (TNGA), amely szilárdabb és könnyebb karosszériát eredményez. A nagyautós megjelenésű modell alacsony, ez a parkolóházi bejárat koptató csíkkal történő megérintéséből is feltűnt. Az új padlólemeznek köszönhetően kiváló az autó irányíthatósága, ami sportosnak még nem mondható, de sokat javult az elődhöz képest.            

Aki a limuzint és a kombit választja, az hátul több lábteret és kényelmet kap, mert ez a két verzió hat centivel hosszabb tengelytávot kínál, mint a sportos ötajtós. Ezért a hátsó üléseknél lévő térd- és lábtérrel nincs gond, vállban viszont szűknek mondható a Corolla.

menetproba-2019-toyota-corolla-03

Az utastér egyébként hozza azt a fejlődést, ami a külsőn is látszik: jóval izgalmasabb, kellemesebb, mint az elődmodell. Az alapváltozat fülkéje is jó anyagokkal lett „kibélelve”, a műszerfal tetejére jól működő központi kijelző került. A klímaszabályozás szerencsére külön gombokat kapott, így nem kell a menüben bóklászni az állításához.

A motor hozza a tőle elvártakat: jól pörgethető, a 160 Nm pedig nem annyira acélos, mint a kisebb hengerűrtartalmú turbós erőművek nagyobb, széles fordulattartományban elérhető nyomatéka: ha sietős a sofőrnek, akkor bizony nyomni kell a gázpedált rendesen. A megfelelő fordulatszám kiválasztásában egy modernebb sebességváltó lesz a segítségünkre, amelynek rövidebb az útja, és a kapcsolási érzete is jobb.

menetproba-2019-toyota-corolla-01

Ami a várható sikereket illeti: kemény kihívással néz szembe a világ legnagyobb, eddig több mint 40 millió darabban eladott modellje: a házon belüli konkurencia (C-HR, RAV-4) mellett a Golf–Astra–Focus triumvirátussal is meg kell küzdenie, a Kia Ceed és a Hyundai i30 pedig jobb árképzésével hódíthat el vásárlókat.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4630/1780/1435 mm

Motor: 1598 cm3, 132 LE/6400, 160 Nm/4400

Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s

Ár: 5 699 000 Ft (alapár: 5 699 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: