Szerencsére nem csak marketingfogás, hogy az első generációval igen jól meglapozott Qashqai sikeres modell: idén ünnepelte a Nissan a 15 ezredik itthon eladott példányt. Elviekben már nem nyúltak volna hozzá a 2013-ban piacra került és két éve alaposan ráncba szedett autóhoz, de az új környezetvédelmi szabvány miatt megérkezett a Nissan-Mercedes-Renault hátterű új turbómotor. Ami előtt fejet kell hajtani, mert valamivel hét liter fölötti átlagfogyasztást produkált vele az 1445 kilós, automata váltós autó. Ez azt jelenti, hogy ennél kedvezőbb mutatókkal lehetett közlekedni a modellel országúton.
A korszerű motor ettől eltekintve is remekül teljesített, nem csak a jó fogyasztás miatt. Csendesen működött a jól hangszigetelt fülkében, és jól pótolta a korábbi szívómotorokat.
A porszemet a gépezetben a hidegen kissé döcögve működő dupla-tengelykapcsolós váltó jelentette. Az egységnek az volt még a problémája, hogy a hátramenetet kicsit lassan vette – annak ellenére, hogy német termékről van szó, amelyet a neves Getrag szállított.
A Qashqai kedveltsége vitán felüli, ezt a számok bizonyítják. A típuson azért a kor látszik, ezt néhány utastéri kapcsoló, a 360 fokos kamera nem szuperéles képe és a kocsi tömege is alátámasztják.
Az autó ára különben nem annyira veszélyes, mint amennyire elsőre látszik. Sokat spórolhatunk, ha a gyengébb (140 LE) modellre és a kézi kapcsolású váltó párosára szavazunk, így rögtön 1,1 millió forinttal több marad a zsebünkben. Ezzel nemcsak pénzt takarítunk meg magunknak, hanem kényelmesebbé is válik az utazás: az említett konstrukcióval ugyanis kötelezők a 19 colos kerekek, amelyek a vékonyabb oldalfaluk miatt sportossá varázsolják a rugózást.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4394/1806/1590 mm
Motor: 1332 cm3, 160 LE/5500, 270 Nm/1600–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s
Ár: 10 245 000 Ft (alapár: 7 450 000 Ft)
Tesztautó: Nissan Sales CEE Kft.