Az elmúlt két évtizedben immár több mint 13 millió környezetbarát hibrid elektromos autót értékesítő Toyota egyik közismert erőssége az autók hajtásának villamosítása. Egyetlen más autógyártó sem rendelkezik a Toyotához fogható tapasztalattal a részben vagy teljesen elektromos hajtások fejlesztése terén, a Toyota és prémium márkája, a Lexus együttesen a világ hibrid elektromos értékesítéseinek több mint felét, a részben vagy teljesen elektromos értékesítéseknek több, mint 40%-át adja). A Suzuki ugyanakkor hatalmas tapasztalattal bír a kompakt járművek fejlesztése és technológiája terén, ezért a két márka ezekből az erősségekből szeretne kölcsönös előnyöket kovácsolni. A tervek közt szerepel az elektromos hajtású autók közös gyártása és széles körű elterjesztése is, ennek részletei az alábbi táblázatban olvashatók.
Az üzleti együttműködés új területei
I. A Toyota erősségei: villamosítási technológia és elektromos járművek |
||
|
1. A THS (Toyota Hybrid System) beszállítása a Suzuki számára. |
Globális |
2. A hibrid járművek (HEV-k) széles körű elterjesztése Indiában a HEV-rendszerek, a motorok és akkumulátorok helyi gyártásával. |
India |
|
3. A Toyota padlólemezeire (RAV4, Corolla Wagon) épülő két új elektromos jármű OEM-beszállítása a Suzuki számára Európában. |
Európa |
|
II. A Suzuki erősségei: kompakt járművek és hajtásláncok |
||
|
4. A Suzuki padlólemezeire (Ciaz és Ertiga) épülő két kompakt autó OEM-beszállítása a Toyota számára Indiában. |
India |
5. A Toyota átveszi a kompakt járművekhez újonnan kifejlesztett Suzuki-motorokat. Ezek a motorok a Toyota Motor Manufacturing Poland üzemben készülnek. |
Európa |
|
|
6. Az Indiában gyártott Suzuki-modellek (Baleno, Vitara Brezza, Ciaz, Ertiga) OEM-beszállítása a Toyota számára az afrikai piacon. |
Afrika |
III. Együttműködés a technológiai fejlesztés és gyártás területein, egyesítve a két vállalat erősségeit |
||
|
7. A Suzuki indiai járműfejlesztési tapasztalataira alapozva egy C-szegmensű Toyota MPV közös fejlesztése és OEM-beszállítása a Suzuki számára. |
India |
8. A Suzuki által kifejlesztett Vitara Brezza kompakt SUV gyártása a Toyota Kirloskar Motor Pvt. Ltd. (TKM) üzemében 2022-től. |
India |
Miközben a Toyota és a Suzuki továbbra is versenytársként tekint egymásra, a két vállalat fontolóra veszi a további együttműködés lehetőségeit a fenntartható jövőbeli mobilitási társadalom megvalósítása érdekében, természetesen tiszteletben tartva az összes ide vonatkozó jogszabályt.
Akio Toyoda, a Toyota elnöke ekként fogalmaz az együttműködés kapcsán:
“A járművek villamosítása terén – ami várhatóan egyre erőteljesebb trenddé fejlődik – a hibrid technológia számos piacon rendkívül fontos szerepet játszik. E technológia széles körű elfogadása és elterjedése szükséges ahhoz, hogy az elektromos hajtású autók valóban hasznosak lehessenek a Föld számára. Új megállapodásunktól a hibrid technológia még szélesebb körű használatát várjuk, nemcsak Indiában és Európában, hanem az egész világon. Ugyanakkor biztosak vagyunk benne, hogy a Suzukival létrejött üzleti kapcsolat kiterjesztése révén – ami ugyanúgy vonatkozik járművek és hajtásláncok beszállítására, mint közös fejlesztésre és gyártásra – megőrizhetjük és megerősíthetjük versenyképességünket, sikeresen kezelve azt az átalakulási folyamatot, ami évszázadonként csupán egyszer fordul elő az autóiparban. Mindkét vállalat erősebbé és versenyképesebbé válik azáltal, hogy egyesítjük erősségeinket, és tanulunk egymástól.”
Osamu Suzuki, a Suzuki ekként kommentálja az együttműködést:
“Tavaly májusban, amikor bejelentettük együttműködési szándékunkat, arról beszéltem, hogy globális szintű sikerre törekszünk. Azóta jelentős előrelépéseket láttam ebben az együttműködésben, és örömömre szolgál, hogy ma bejelenthetjük a közös munka újabb állomásait, méghozzá globális szinten, beleértve Európát és Indiát is. Mindemellett nagyra értékeljük a Toyota ajánlatát, hogy használhatjuk a márka hibrid technológiáját. Továbbra is mindent megteszünk a siker érdekében!”