A prémium kompakt autók legfrissebb darabjának, az új A osztálynak a legizgalmasabb eleme az utastérben található. Az újdonság műszerfala mutatja az utat, amit a közeljövőben követnie kell a konkurenseknek.
A turbinákra hasonlító légbeömlők régi darabok, a specialitás a központi display és a műszerfal, ami ismerős a nagyobb modellekből. Az egyenként 10,25 col méretű lapos kijelzők és az egész atmoszféra annyira hatásos belépőt ad az autónak, amit fokozni csak azzal lehet, ha életre keltjük a rendszert. A képernyők felbontása pazar, ez olyan apróságból is látszik, mint a tolatóradar tű éles képe. Nem spóroltak semmin, a kidolgozás és az összerakás minősége is hibátlan.
A próba rövidsége miatt nem teszteltük a habot a tortán, a Mercedes felhasználói élmény néven futó (MBUX) hangvezérléses rendszert, amely a mobiltelefonoknál bevált, digitális személyi asszisztensként működik. A gépi intelligenciát a „Hey, Mercedes!” megszólítással lehet életre kelteni…
Az autó műszaki része is rendben: a motorháztető alatt a konszerntársakkal közösen fejlesztett, 1,3 literes turbós erőgép rejtőzött. Hogy teljes legyen az élmény, a 163 lóerőhöz hétsebességes, a Getrag által szállított automatát csatoltak. A váltó reakcióideje gyors, nem tétovázott a visszaváltásoknál sem, sebesen, „gondolkodás” nélkül pakolta a fokozatokat és simán váltott.
A motornál minden rendben volt, mindössze egy területet érhet kritika: kipörgetve túl hangossá válik. Ennek a tálalására két út is létezik, az egyik, hogy sportosnak lehet titulálni, a másik megfogalmazás pedig az, hogy magas fordulaton nyers.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4419/1796/1440 mm
Motor: 1332 cm3, 163 LE/5500, 250 Nm/1620
Gyorsulás (0–100 km/h): 8,7 s
Ár: 13 834 110 Ft (alapár: 9 569 680 Ft), az autó eladási ára: 11 547 311
Tesztautó: Pappas Auto