A stílusról nem kell sokat beszélni, elég csak rápillantani az Arteonra, amely megjelenése óta a Volkswagen európai csúcsmodelljének is tekinthető, ha a Tuareget nem számítjuk annak. A keret nélküli ablakok és a forma „kilóra megveszi” a szemlélőt, ráadásul a tesztautó megkapta az R-Line sportcsomagot is, amellyel még „ütősebb” a megjelenés. Sokkal sportosabbá varázsolja a négyajtós kupét, a habot a tortán pedig az elődnél is használt turbina alakú keréktárcsák jelentik.
Az utazás az esztétikumban bent is folytatódik, többek között érdemes kiemelni a keret nélküli belső tükröt, amely rendkívül elegáns. Ami egy picit fájó, hogy az utastér nem különül el eléggé a műszakilag azonos Passat belsejétől, lehetett volna egyedibbé varázsolni, de tudjuk, ez extra költséggel járt volna.
A négyajtós kupéságnak szinte semmi hátránya nincs, csak az, hogy 180 centis magasság fölött elfogy hátul a fejtér, de csodák nincsenek a lejtős tetőnél. A lábtérre semmi panasz nem lehet, nagyon tágas hátul. A csomagtartó is illik az utazós életérzéshez, mert a Passatnál 23 literrel kisebb tároló 536 literes teret rejt, de ha terjedelmes holmikat akarunk szállítani, akkor a hátsó ülések lehajtása után már 1557 literes a tér. Az extra benne, hogy a karosszéria ötajtós, tehát a csomagtartó a hátsó szélvédővel együtt nyílik, így könnyű a pakolás az elegáns kocsiba.
Az utazós vonalba a hajtásrendszer is passzol, ugyanis a duplakuplungos váltóból az osztóműbe mennek a Nm-ek, és így jut el mind a négy kerékhez. Ez minden időjárási körülmény között biztos haladást jelent. Hogy az út ne kerüljön sokba, arról a kétliteres dízel gondoskodik, a motor hozta a szokásos formáját, hat liter körüli átlagot produkált, amely remek érték, a tulajdonos számára pedig remek érzés…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4862/1871/1450 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500–4000, 340 Nm/1750–3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s
Ár: 12 538 470 Ft (alapár: 9 803 040 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungaria