Egyre több márka igyekszik feljebb pozícionálni magát, a Peugeot is kimondta, hogy ők is prémiumokhoz szeretnének tartozni. Annyit hozzátettek, hogy nem a német triót célozzák meg, hanem az Alfa Romeót és társait. Az új 508 tervezése ebben a szellemben kezdődött, és a rövid próba alatt kiderült, hogy az elképzeléseket sikerült átvinni a valóságba.
A végeredmény már a külsőn is látszik: az alacsony felépítésnek és a nyúlánk formának köszönhető, hogy négyajtós kupénak néz ki az 508-as. A keret nélküli ablakok szintén az eleganciát erősítik. Itt szerencsére nemcsak a látvány dominál, hanem az is, hogy a német prémiummárkáknak beszállító tömítés- és ablakemelő-gyártóval dolgoztak együtt. Megérkezett az i-Cockpit legfrissebb verziója, amely az 508-ban is rendkívül elegáns és egyedi. Az utastér kellemes hangulatú.
A belépőmodellt sikerült kipróbálni, amelyet 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotor hajtott, ez a verzió cégautóként fog szép karriert befutni. Az elődnél nagyjából hetven kilóval könnyebb négykerekű irányíthatóságának jót tett a fogyás és a futóműves mérnökök munkája: az 508-as fordulóköre 10,8 méter.
A motor hozza a mai turbódízelek színvonalát, a közhely ekképpen hangzik: körülbelül 1500-as fordulattól használható, innen jól húz.
Az utastérben a hely elégséges, magas vezető mögött is jól el lehet férni. Hátul a térdeknél 4-5 centi hely marad a 189 centis sofőr mögé beülve, azonos testmagassággal. A gondot a kupésan lejtő tető jelenti, emiatt 185 centi fölött a hátsó üléseken csökken a fejtér.
Összességében megállapítható, hogy szép és jó autót kaptunk a Peugeot-tól, remek útfekvéssel, kormányzással és futóművel, a nyolcsebességes váltó és az aránylag kis erőforrás békében tudnak dolgozni egymással. A szériában benne rejlik a lehetőség, hogy friss szelet hozzon a középkategória már-már unalmas világába, ehhez csak annyi kell, hogy a vásárlók is észrevegyék az új Peugeot különlegességeit.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4750/1859/1403 mm
Motor: 1499 cm3, 130 LE/3750, 300 Nm/1750
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s
Ár: 10 940 000 Ft (alapár: 9 440 000 Ft)
Tesztautó: P Automobil Import Kft.