A Kia az új Ceeddel tényleg nagyot gurított, ám a legszebb darabja a kínálatnak az a ProCeed, amely elegáns kombiként, azaz shooting break karosszériával készül. Ez az a forma, amit régen a drága sportautóknál használtak, és sok évtizedes tetszhalál után nemrégiben a Mercedes élesztett fel. A németek már nem csupán a gazdagoknak, hanem az „átlagembernek” is készítettek ilyen verziót, például az itthon is gyártott CLA kombit. Bármilyen furcsán is hangzik, ennek az autónak a konkurense az 594 literes csomagtérrel rendelkező tesztautó, ami az elismerő tekinteteket látva nem csak nekünk, hanem az utca emberének is gyorsan eladta magát.
A Ceed prémiumváltozatát csak a magasabb GT és a GT Line felszereltséggel lehet elérni. A külsőre elég pár pillantást vetni, ami elmond mindent róla. A kombinál alig kisebb csomagtartó talán visszatartó erő a vásárlásban, a másik, hogy a fejtér kissé leszűkül a lefelé zuhanó tető miatt. A tolatókamera így jól jön, mivel a hátra látást eléggé korlátozza a kialakítás, ám ezek csak a szokásos, a formával járó negatívumok.
A ProCeed finoman felkeményített futóműhangolása, a közvetlenebb kormányzás kiválóan illik a 140 lóerős motorhoz. A hangulatot erősíti a lecsapott alsó résszel tervezett volán, de igazából semmi nem lóg ki a sorból: az egész autó nagyon „egyben” van. A mindennapokban élhető sportosságot ad, megtoldva egy remek utazóautósággal. A lóerők száma ugyan még nincs a veszélyes tartományban, de így is elég dinamikát ad, átlagos vezetési stílussal könnyedén tartható a hétliteres átlag.
Ha hibát keresnénk, a műszerfal és a belső már korántsem annyira egyedi és stílusos kialakítását kellene megemlíteni – erre is helyezhettek volna megfelelő hangsúlyt a konstruktőrök. Amiről viszont nem kell lemondani, az a jó kidolgozás, a jó anyagválasztás és a remek kezelhetőség. Pozitívum az is, hogy a digitális forradalmat sem vitték feleslegesen túlzásba: a fizikai gombok a fontosabb funkciók kezelésénél megmaradtak.
Müszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4605/1800/1427 mm
Motor: 1353 cm3, 140 LE/6000, 242 Nm/1500–3200
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s
Ár: 7 739 000 Ft (alapár: 7 149 00 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.