A hétüléses szabadidő-autók elég marketingízűek felénk, a gyárak időnként elragadtatják magukat és meglepik a vevőket a harmadik üléssorral. Ez történt a Lexusnál is, ahol az RX megkapta a toldást, amivel járt még 52 (!) literes csomagtérbővülés. A fura az egészben, hogy a Harrier vadászgépre hasonlító SUV a második üléssorig teljesen rendben találtatott. Tehát: árad belőle a nyugodtság, minőségiek az anyagok, a kidolgozás, a Mark Levinson hifi pazarul szól, a 3,5 literes V6-tal mértünk 7,8 literes fogyasztást, de 9 liter körül lazán el lehet járni a 2,1 tonnás monstrummal...
Ezt a képet kuszálta össze a csomagtartóban lévő két ülés. Amely persze a Lexus stílusában lett tálalva: motorokkal emelhetők ki a csomagtartó síkjából, külön vezérelhető a légkondicionáló a hatos és a hetes utasnál.
Ez a remek felvezetés és a 11 centis toldás még elég is lehet, mert az autó kereken ötméteres. A probléma az, hogy nemcsak gyermekek ülnek hátra, hanem felnőttek is. Minimális a lábtér hátul, és a rossz kilátás sem kedélyjavító. Így eléggé elvész a harmadik sor értelme, főleg, hogy nem lehet kiszedni és otthon tárolni őket, hogy feleslegesen ne cipeljük a plusz kilókat. Erre jön, hogy a hét főnél a csomagtartó mérete 211 literesre zsugorodik. Ezekkel a tapasztalatokkal, sajnos csak az a mondás jut az eszünkbe, hogy a kevesebb a több.
Ha a harmadik sortól elvonatkoztatunk, azért többségében természetesen dicsérő megjegyzéseket kell tennünk a SUV-ra. A Lexus különlegessége sokak szerint az egyik legkényelmesebb szabadidő-autó a piacon. Már a magas felépítés ad egy olyan biztonságérzetet, amitől egy ekkora modell is könnyedén terelgethető, hisz remek a kilátás körben.
Az ülés kiválóan beállítható, a kormány nagy és vaskos, mégsem nehézkes, sőt, egy ujjal pörgethető, így az sem baj, hogy csúszós faberakások vannak rajta, nem kell nagy erőt kifejteni a tekeréséhez. A bőrözött rész jó tapintású rajta, ahogy a nemes anyag mindenhol. Az összeállítás elég sötét, de szerencsére nem teljesen fekete, ugyanis a műszerfal teteje, a könyöklők és az ülések barnák. Nagyon jól mutatnak a lézermetszett fabetétek, szépek a gombok, kapcsolók, a multimédia meg ugyanaz, mint a többi nagy Lexusban, csak nagyobb a kijelző. Itt nem tapipaddal, hanem a lapos joystickkel kezelhető, ami kicsit egyszerűbb, de szerelmes ebbe a megoldásba sem lesz az európai tulajdonos…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5000/1895/1700 mm
Motor: 3456 cm3, 313 LE/6000, 335 Nm/4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 8 s
Ár: 26 170 000 Ft (alapár: 25 570 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary