Változik a világ, ennek tudható be, hogy a Lexus csúcsmodelljében nincs nyolc és tucat hengeres motor, hanem elöl egy V6-os kapott helyet, hibrid hajtással kombinálva. Ez Európában talán kissé furán hat, főleg az erős turbódízeleket és a benzines dupla turbósokat ismerve, próbálva. Kontinensünkön az 500-600-700 Nm nyomaték és az általa létrejövő tolóerő, kis túlzással mindennapos dolog. Igazából ezt – a kategóriára oly jellemző – felesleges, extra nagy erőtöbbletet hiányoltuk leginkább a csúcs Lexusból. Talán, ha rendelkezésre állna egy minden igényt kielégítő nyomatékbőség, a kényelmi extrák tengerével kombinálva legyőzhetetlenné válna a márka luxuslimuzinja.
A 359 lóerő és a 400 Nm persze nem azt jelenti, hogy nem megy jól a százra 5,5 másodperc alatt gyorsuló LS500h. Kiválóan megy, de az a hatalmas fölényesség nincs benne, mint a konkurensekben, ez az a plusz, ami miatt a Mercedes S mérce a kategóriában. Az LS visszafogottsága valahol érthető, hisz a neve egybeforrt a hibridekkel, és ez a jövő iránya.
Nemcsak az új hibrid rendszer az újdonság, hanem a már önálló arculattal rendelkező belső és külső is. Itt minőségi anyagokat, különleges megoldásokat találni, például a Kiriko néven futó, különleges üvegberakást az ajtókban – nem kevesebb mint kétmillió forintért. A pazarul szóló hifi, a 28 úton állítható első ülések és az igazán kifinomult hátsó ülések az ínyencek kényeztetésére szolgálnak. A legkiváltságosabbak pedig elfoglalhatják a jobb hátsó ülést, amely masszázsos fotelággyá alakítható és hiper kényelmes.
Mindemellett kit érdekel, hogy a limuzin csomagtartója a beleépített akkuk miatt nem elég mély, az alcantara bevonattal ellátott napfénytető árnyékolója csak kézzel mozgatható, és a milliónyi extra nagyobbik fele csak kínok kínja árán csalogatható elő a tapipados irányítórendszerből…
A Lexus LS ugyan azon az árszinten mozog, mint a német konkurensek, nem fogja kiszorítani az Audi, a BMW és a Mercedes luxuslimuzinjait a hazai utakról. Ettől függetlenül egy csodálatos alkotás, amely minden bizonnyal megtalálja a megfelelő vevőket, akár Magyarországon is.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 5235/1900/1470 mm
Motor: 3456 cm3, 359 LE, 400 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,5 s
Ár: 38 150 000 Ft (alapár: 28 850 000 Ft)
Tesztautó: Toyota Motor Hungary
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.