DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Lexus LS500h Supreme AWD

A japánok legnagyobb luxusmárkájának a csúcsmodelljét próbáltuk, amely lenyűgözött és elvarázsolt bennünket. Ez lenne 2019-ben az autóipar csúcsterméke? Ha nem így lenne, csak kevés hiányzik, hogy teljesüljön…

Változik a világ, ennek tudható be, hogy a Lexus csúcsmodelljében nincs nyolc és tucat hengeres motor, hanem elöl egy V6-os kapott helyet, hibrid hajtással kombinálva. Ez Európában talán kissé furán hat, főleg az erős turbódízeleket és a benzines dupla turbósokat ismerve, próbálva. Kontinensünkön az 500-600-700 Nm nyomaték és az általa létrejövő tolóerő, kis túlzással mindennapos dolog. Igazából ezt – a kategóriára oly jellemző – felesleges, extra nagy erőtöbbletet hiányoltuk leginkább a csúcs Lexusból. Talán, ha rendelkezésre állna egy minden igényt kielégítő nyomatékbőség, a kényelmi extrák tengerével kombinálva legyőzhetetlenné válna a márka luxuslimuzinja.

menetproba-2019-lexus-ls500h-01



A 359 lóerő és a 400 Nm persze nem azt jelenti, hogy nem megy jól a százra 5,5 másodperc alatt gyorsuló LS500h. Kiválóan megy, de az a hatalmas fölényesség nincs benne, mint a konkurensekben, ez az a plusz, ami miatt a Mercedes S mérce a kategóriában. Az LS visszafogottsága valahol érthető, hisz a neve egybeforrt a hibridekkel, és ez a jövő iránya.

menetproba-2019-lexus-ls500h-04

Európai szemnek érthetetlen, hogy a szórakoztatórendszer kezelése, grafikája miért marad el az ebben az osztályban elvárható szinttől

Nemcsak az új hibrid rendszer az újdonság, hanem a már önálló arculattal rendelkező belső és külső is. Itt minőségi anyagokat, különleges megoldásokat találni, például a Kiriko néven futó, különleges üvegberakást az ajtókban – nem kevesebb mint kétmillió forintért. A pazarul szóló hifi, a 28 úton állítható első ülések és az igazán kifinomult hátsó ülések az ínyencek kényeztetésére szolgálnak. A legkiváltságosabbak pedig elfoglalhatják a jobb hátsó ülést, amely masszázsos fotelággyá alakítható és hiper kényelmes.

menetproba-2019-lexus-ls500h-02

Mindemellett kit érdekel, hogy a limuzin csomagtartója a beleépített akkuk miatt nem elég mély, az alcantara bevonattal ellátott napfénytető árnyékolója csak kézzel mozgatható, és a milliónyi extra nagyobbik fele csak kínok kínja árán csalogatható elő a tapipados irányítórendszerből…

menetproba-2019-lexus-ls500h-03

A Lexus LS ugyan azon az árszinten mozog, mint a német konkurensek, nem fogja kiszorítani az Audi, a BMW és a Mercedes luxuslimuzinjait a hazai utakról. Ettől függetlenül egy csodálatos alkotás, amely minden bizonnyal megtalálja a megfelelő vevőket, akár Magyarországon is.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 5235/1900/1470 mm

Motor: 3456 cm3, 359 LE, 400 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 5,5 s

Ár: 38 150 000 Ft (alapár: 28 850 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: