A modell 2014-es színre lépésétől a következő dolgok történtek az autópiacon: a szabadidő-autók drasztikus előretörése – és vele párhuzamosan – az egyterű eladásoknak a mélybe zuhanása. Ennek ellenére az eltelt évek alatt közel 400 ezret adtak el az elsőkerék-hajtású prémium egyterűből, aminek egyetlen konkurense a Mercedes B osztály.
Ha valaki elkezdené összevetni az átlagos modellekkel az autó belsejét, az csalódni fog, mert sincs benne annyi ötlet és tárolóhely, mint a nem prémium egyterűekben.
Ha BMW-s szemszögből nézzük a belsőt, akkor minden rendben van, hozza a márkától elvárt eleganciát és nívót. Manapság egyre fontosabb a központi kijelző szerepe, amely még mindig jó színvonalú, átlátható és könnyű a kezelése. A mindenre odafigyelésnek és a prémiumságnak apró jele, hogy a tolatókamera képe nagyon jó felbontású.
A dupla tengelykapcsolós automata szinte elvárás, de itt egy apró gondot azért találtunk: állandó sebességgel haladva lassú a visszaváltási ideje. Ez szerencsére kézi módban vagy sport menetállásban nem lép fel.
A már részecskeszűrővel szerelt autó kanyarodási tulajdonságaival és élvezhetőségével nincs gond – nem titok, hogy erre az alapra épülnek a Minik is. A 192 lóerős motor jól megmozgatja a prémium anyukák gyerektaxiját: 7,4 másodpercig tart a százas sprint, ráadásul onnan is jól húz. Átlagos használattal nyolcliteres fogyasztást sikerült elérni, ami a lóerőket, a tömeget, az automata váltót nézve elfogadható. Egyetlen probléma talán csak az árcédulán található összeg…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4355/1800/1555 mm
Motor: 1995 cm3, 192 LE/5000–6000, 280 Nm/1350–4600
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s
Ár: 14 048 300 Ft (alapár: 9 285 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország