A 2019-ben debütáló modell a rendezvényen már, mint termelésre kész motorkerékpár került bemutatásra. A Harley-Davidson LiveWire egy új, nagy teljesítményű motorozási élményt kínál a motorosoknak. Tekintve, hogy a motorkerékpárt teljesen elektromos motor áttétel nélküli nyomatéka hajtja, lenyűgöző gyorsulásra képes mindössze a markolat elfordításával – nincs tengelykapcsoló, se sebességváltás. Alacsony súlypont, szilárd alumínium váz és kiváló minőségű finomhangolható felfüggesztési alkatrészek biztosítanak dinamikus kezelhetőséget a számára. A teljesítményt és a hatótávolságot a városi közlekedésre optimalizálták.
A motor „A Harley-Davidson új utakat hódít meg” elnevezésű stratégia része, amely egy új motoros generáció nemzetközi szintű megteremtését tűzte ki célul. A motorkerékpár mögötti vízió a LiveWire projekttel indult, amely egy 2014-es prototípusban öltött testet. Ennek segítségével mérték fel egy elektromos meghajtású motorkerékpárban rejlő, a Harley-Davidson által elképzelt lehetőségeket.
Teljesítmény
A motorkerékpárt egy állandó mágneses elektromos motor hajtja, amely azonnali forgatónyomatékot biztosít, amint elforgatod a markolatot – ez hihetetlen gyorsulási paramétereket és szenzációs motorozási élményt nyújt. Az ültetett motorblokk alacsony súlypontot és könnyed kezelhetőséget, valamint biztonságos megállást jelent bármilyen sebességnél. A modellt a gyorsulással egyre magasabb és erősebb hanggal tervezték – ez egy olyan hangélmény, amely a LiveWire motorkerékpár egyenletes, elektromos teljesítményét képviseli.
Váz
„A meghajtás teljesítményét olyan váz teszi tökéletessé, amelyet könnyű és fürge menetdinamikára terveztünk a városi utak megbízható motorozásához és a kanyargó országutak nyújtotta izgalmakhoz. A LiveWire meghajtását, mint központi elemet egy alumínium vázzal kombináltuk, így növelve a modell szilárdságát, amelynek kimagasló teljesítményét tökéletesen finomhangolható Showa® felfüggesztéssel tettük teljessé. A Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) egy rugóstagú hátsó lengéscsillapítót Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®) egészíti ki elöl, amelyet a hátsó lengéscsillapító teljesítményével és finomhangolhatóságával összhangban és kiváló minőségű alacsony sebességű csillapításra terveztük, amelyek könnyeddé varázsolják a motorkerékpár vezérlését normál motorozási körülmények között.” - Marc McAllister, a Terméktervezés és portfolió részleg alelnöke
A motorkerékpár kormányzásának és teljesítményének továbbfejlesztésére Brembo Monoblock első féknyergekkel látták el a 300mm átmérőjű dupla tárcsához, így a kiváló teljesítmény a biztonságos fékezés érzetével párosul. A biztonságos motorozás élményét a blokkolásgátló fékrendszer (ABS) és a kipörgésgátló rendszer (TCS) – ezek mindegyike az alapfelszereltséghez tartozik –, valamint a H-D és a Michelin Scorcher közös fejlesztésű, 120mm-es hátsó és 180mm-es első abroncsai teszik teljessé. A motoros a LiveWire teljesítményét hét választható motorozási üzemmóddal is személyre szabhatja. Ezek közül négy gyári alapbeállítás, a további hármat viszont a motoros saját maga állíthatja be.
Technológia
A kormány fölött elhelyezett érintőképernyős színes TFT-kijelző (a TFT vékonyréteg tranzisztor, amely kiváló képminőségéről és kontrasztjáról ismert folyadékkristályos kijelző) információk széles választékát tudja megjeleníteni a nagyfényű és könnyen olvasható monitoron. A kijelző egység dönthető, amely a legtöbb motoros számára ideális látószöget biztosít. A TFT-kijelző segítségével a motoros a Bluetooth-kapcsolatot, a navigációt, a zenét és sok mást is be tud állítani.
A LiveWire motorkerékpárt öntött alumínium házban elhelyezett lítiumion cellákat tartalmazó RESS (Rechargeable Energy Storage System – újratölthető energiatároló rendszer, azaz a főakkumulátoregység) táplálja. A LiveWire szintén tartalmaz egy kisebb 12 voltos lítiumionos akkumulátort – ez működteti a fényeket, a vezérlőket, a dudát és a kijelző műszereket. A töltés egy 1. szintű fedélzeti töltővel oldható meg, amelyet hagyományos házi csatlakozóaljzatba lehet bekötni egy, a motorkerékpár ülése alatt tárolható tápkábel segítségével. A LiveWire tölthető ugyanakkor 2. és 3. szintű vagy DCFC (egyenáramú gyorstöltő) segítségével SAEJ1772 konnektorral (USA) vagy CCS2 – IEC 2 .típusú töltőcsatlakozó segítségével (más országokban). A LiveWire motorkerékpárt forgalmazó Harley-Davidson márkakereskedők nyilvános töltőállomást fognak fenntartani.
Stílus
A LiveWire stílusa ugyanúgy lenyűgöző, mint a teljesítménye. Ez az egyik legfontosabb Harley-Davidson stílusbéli alapelvnek is megfelel: a középpontban mindig a motorblokk áll. Csakúgy, mint ahogyan a V-Twin motorblokk minden korábbi Harley-Davidson motorkerékpár leginkább szemet gyönyörködtető eleme (koronaékszere), az elektromos motor is elsőként ragadja meg pillantásunkat az elektromos modellen. A briliáns borítás és az izmos, erőteljes forma hűen tükrözi a benne lakozó energiát. Továbbá a RESS öntött alumínium burkolatát hatékony hűtőbordákkal tervezték. A karosszéria, amelyen eloxált fém hatását keltő korszerű fényezési technológiát használtak, az akkumulátor borításától az emelt, darázsszerű kontúrokkal rendelkező faridomig terjed, amelyet olyan hátsó sárvédő egészít ki, amely a kereket úgy öleli át, mintha az csak inkognitóban lenne a jármű része.
A vadonatúj Harley-Davidson LiveWire jövő évtől kezdve lesz kapható, árazásra és az előrendelési folyamatra vonatkozó információkat 2019 januárjában osztanak meg.
A Harley-Davidson a fő üzleti erősségek, a márka és a márkakereskedői hálózat kiegyensúlyozásával olyan lehetőségekbe kíván beruházni, amelyek hamarabb eredményeznek minél több új motorost és fenntartható fejlődést a jövőre nézve. E felgyorsított terv részeként a vállalat világelső kíván lenni a motorkerékpárok elektromossá tételében, így intenzív, de bölcsen igyekszik beruházni az elektromos járműtechnológia területén. A Harley-Davidson izgatottan tekint az elektromos motorkerékpárok jövőjére, és 2022-re egy teljes portfoliót szeretne kihozni elektromos motorokból.