A kategóriában a legjobb ár/érték ajánlattal a Mustang rendelkezik, de a vadló minden téren jóval nyersebb, kifinomultságnak még csak nyoma sincs benne – nem úgy, mint a tesztautónkban. A Lexus sportkupéjának talán csak a Jaguar F-Type lehet valódi ellenfél, amely még ugyancsak elérhető V8-as motorral – de biztosan senki nem tudja megmondani, mikor csapnak le a környezetféltők az erőforrásmonstrumokra, és mikor tűnik el az az élmény az autóiparból, amellyel néhány kivételes modell még rendelkezik.
Tesztautónk persze nemcsak abban tér el az átlagtól, hogy feltöltés nélküli, nyolchengeres szív hajtja, hanem abban is, hogy kívül-belül is más, mint amit a luxuskategóriában, mondjuk a BMW M4-féle csapattól megszoktunk. Bónusz, hogy egy limitált kiadás, az F széria tizedik évfordulójára épített darab került a kezeink közé, amiből – elviekben – csupán egy jutott minden importőrhöz, így Magyarországon sincs párja a kocsinak. A különleges státuszt F betűk tömkelege, matt fényezés, karbon motorház- és utastértető, valamint speciális kék bőrbelső kíséri, a megjelenéssel tehát nem lehet senkinek gondja.
Ahogy a rendkívüli teljesítménnyel sem. A nyomatékvektoros szabályzású hátsó differenciál a műfaj egyik legjobbjától, a ZF-től érkezett. A 477 lóerős, hátsó hajtású RC F nem az ideális pályaautó, viszont jól használható a mindennapokban, a V8-as hang kívül-belül is hallatszik, sőt a legóvatosabb vezetéssel akár lehet tartani vele a 100 kilométerenkénti 11-12 literes fogyasztást is. Helyben forgással, gyorsulási bemutatókkal és más kápráztató mutatványok végzésével viszont szemrebbenés nélkül húsz fölötti értékre ugrik az étvágymutató.
Aki még efölött is a határokat feszegetné, a kocsit személyre szabhatja, az érdekes elnevezésű szlalom állás például a kanyarodást segíti. Szerencsére meg lehet szabadulni az összes korlátozástól is, ám ehhez a mutatványhoz már jó kezű sofőr javasolt. A négyüléses, de a mindennapi használatban inkább kétszemélyes sportkocsi összességében mégsem pályázásra való, ennek talán legfontosabb gátja az 1750 kilós tömege.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4705/1845/1390 mm
Motor: 4969 cm3, 477 LE/7100, 480 Nm/5600
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,6 s
Ár: 33 200 000 Ft (alapár: 27 500 000 Ft)
Tesztautó: Lexus Buda