A hazai kereskedőhálózat – kis túlzással – úgy várta a Vesta megjelenését, mint a messiást. Ez nem véletlen: az újdonság a fekete sárvédő-szélesítésekkel nagyon jól mutat. A választék legfrissebb darabja a 4,5 méter körüli kombik közé tartozik. Legfőbb versenytársa az olcsóbb járműveket kínáló Dacia, aminek a technikáját is használja. Ezért még becsúsznak olyan dolgok, hogy pár utastéri elem sorjás, vagy érezhető a kopogós műanyagok szaga.
Elöl, a motorháztető alatt a Lada saját fejlesztésű 1,6-os erőforrása kapott helyet, a 14,5 másodperces gyorsulás azonban sokat elmond a modell dinamikájáról: a Vesta emelt kivitele olyanoknak javasolt, akik ráérősen vezetnek, emellett nem idegenkednek a robotizált automata váltótól.
A kocsi keletiségének érdemes az előnyét is nézni, mint például a 20,3 cm-es szabad magasság, a sima kombitól eltérő, jobb rugózás és a motor alatt elhelyezett, raliautókat idéző acél védőlemez. Ezzel a trióval és merészebb gázpedálhasználattal elég sok terepakadály leküzdhető, még első hajtással is. A hétköznapi közlekedést „színesítő” fekvőrendőrök és kátyúk nem jelentenek akadályt, csak a szép könnyűfém kerekekre kell vigyázni.
A praktikusság az autó velejárója, a csomagtartó 480 literes, a hátsó ülések ledöntésével ez 825 literre növelhető. A raktérben kampók, csomagtérháló és a padló alatti tároló alatt, egész pótkerék található, ami felénk pozitívnak tekinthető.
A Vesta emelt kombi kivitele 7,8 liter körüli átlagot produkált, ami az 1,6 literes motor és a jól működő automata váltó kombinációjától elfogadható eredmény.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4424/1758/1537 mm
Motor: 1596 cm3, 109 LE/5800, 148 Nm/4000Gyorsulás (0–100 km/h): 14,5 s
Ár: 5 099 000 Ft (alapár: 4 594 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.