A Toyota RAV4 azóta is a világ legnépszerűbb SUV-ja maradt (és egyben egyike a világ 10 legnépszerűbb autójának), a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás érkezésével pedig robbanásszerű értékesítési rekordokat döntött az elmúlt két évben. A modell egyaránt kimagasló népszerűségnek örvend a vállalati flottavásárlók és az életmód orientált magánvásárlók körében, hazánkban pedig már mintegy 85%-ban a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos, károsanyagkibácsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtással talál gazdára. Az úttörő szellemiség továbbra is jellemzi a vadonatúj, immár ötödik generációs RAV4-est, amely a Párizsi Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek.
A Toyota RAV4 egykor úttörőként lépett be egy addig ismeretlen területre, de egyre népszerűbbé válva a világ egyik legkelendőbb modellje lett. Az autó egy teljesen új szegmenst teremtett, amelyben ma már minden jelentős autómárka képviselteti magát. Mára a RAV4 a Toyota egyik legfontosabb modelljévé. A RAV4 1994-es bemutatkozás óta a négy modellgenerációból összesen 8,1 millió példány talált gazdára, a jelenlegi RAV4 pedig évek óta a világ legkelendőbb szabadidő-terepjárója és egyben a világ egyik legnépszerűbb autója. A korábbi évekhez hasonlóan a világelső Toyota Corolla és a világ legnépszerűbb felső középkategóriás szedánja, a Toyota Camry mellett a Toyota RAV4 is egyike volt a világ 10 legkelendőbb autójának: 810.953 eladott járművel a negyedik legnagyobb darabszámban értékesített autó lett a világon. Európában rendkívül magas az SUV-ok iránti kereslet, ami az utóbbi négy esztendőben megnégyszereződött (22,7 százalékos részarány az új autók piacán), és 2023-ra várhatóan eléri az ötmilliós darabszámot. A D-SUV szegmens – ahol a RAV4 is szerepel – értékesítési volumene az előrejelzések alapján stabil marad, évi 1,5 milliós darabszámmal.
Az Európában először a Párizsi Autószalonon látható vadonatúj Toyota RAV4, ez a formailag is markáns SUV új korszakot nyit a teljesítmény, a lehetőségek és a biztonság szempontjából, először használva a globális TNGA (Toyota New Global Architecture) padlólemezt. Az alacsonyabbra helyezett súlyponttal és a jelentősen megnövelt merevséggel a GA-K jelű platformra épített új RAV4 kiváló kezelhetőséget, menetkomfortot, tágas utas- és csomagteret kínál, miközben alacsonyan húzódó gépháztetejével és tetővonalával, valamint tekintélyes hasmagasságával szabadságot sugárzó, vonzó formát is mutat. A komfortosabb kabinban nemcsak több a hely, de a minőség is kivételesen magas szintű. Öntöltő hibrid hajtásláncával a RAV4 egyedülálló ajánlat a kategóriában; a nyugat-európai vásárlók túlnyomó többsége az elődmodellből is ezt választotta (2018-ban 85%-os részaránnyal). Az új 2.5 literes, 222 LE-s összkerékhajtású, illetve a 218 LE-s elsőkerékhajtású hibrid hajtásláncok teljesítménye, rugalmassága és hatékonysága várhatóan még vonzóbb lesz a vásárlók számára, miközben a kategória legcsekélyebb üzemanyag-fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával működnek.
Az összkerékhajtást alaposan továbbfejlesztették a Toyota mérnökei, hogy az autó minden úton magabiztosan mozogjon. Az új RAV4 Hybrid elektromos AWD rendszerét újratervezték, hogy kiemelkedőbb teljesítményt nyújtson, és a jármű a csúszós útfelületeken is magabiztosan mozogjon. Az új RAV4 is az első olyan Toyoták közé tartozik, amely a Toyota Safety Sense kibővített funkcióit kínálja. Ezek a fejlett technológiák segítenek a balesetek megelőzésében, és hatékonyabb támogatást nyújtanak a vezetőnek, sőt immár olyan rendszerek is megjelennek köztük, amelyek az önvezető képesség egy bizonyos fokát vezetik be.