Amiről nem lesz szó hosszan, azok a Superbről köztudott dolgok, többek között a 2841 mm-es tengelytáv miatt létrejött óriási tér és a királyi hátsó férőhely. Szintén távirati stílusban szólunk a 625 literes, de 1760 literesre bővíthető csomagtérről is.
Amire ezúttal nagyobb fókuszt teszünk, az a külső. Ugyanis a 190 lóerős dízelmotorral hajtott utazóautó nagyon különleges darab, és itt nem feltétlenül a 235/40 R19-es gumikat viselő, különleges könnyűfém keréktárcsákra gondolunk. A Sportline felszereltségnél sokkal izgalmasabb a Skoda Dragonskin metál fényezése. A feltűnő arany-sárga szín nem rendelhető minden Superbhez, csakis a Sportline széria extrái között érhető el.
Ennek a feltűnő megjelenésnek és a sportcsomag párosának köszönhetően a visszafogott luxust propagáló Superb gyorsan a figyelem középpontjába kerül. Már nem a megszokott, a város forgatagába beleolvadó tömegmodell áll előttünk, hanem egy különleges jármű, amely nem mellesleg hatalmas és praktikus is.
A feltűnéshez hozzájárulnak a ráncfelvarráskor átváltozott első lámpák és a hűtőrács, amelyek morcosabb, karakteresebb külsőt adnak az élekkel szabdalt karosszériának. Az autó felszereltségével nincs gond, a sportos ülések jól tartanak, közepesen kemény a tömésük. A kormány alja lecsapott, pont annyira sportos, amennyire kell, a négykerék-hajtásnak a kellemes őszi nyárban azonban nem vettük hasznát. Ami a motort illeti: fricskát mutat a dízelekre pfujolóknak, mert városok között eljártunk vele 4,5 literrel, városban pedig mindössze hat liter fogyasztást produkált.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4861/1864/1468 mm
Motor: 1495 cm3, 190 LE/ 3500–4000, 400 Nm/1750–3250
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,6 s
Ár: 16 667 860 Ft (alapár: 12 842 620 Ft; akciós ár: 12 500 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.