A Passat CC-t leváltó Arteon a bizonyíték arra, hogy a VW-nél a formatervezés és a dízelmotor él és virul. Ha több szabad kezet kapnak a tervezők, akkor rögtön megszületnek a keret nélküli ablakok és a szép formák. Miközben a szépség a gyárnak nem kerül sokba, mert az Arteon a Passat bevált technikájára épül. Már csak a hazai vásárlóknak kell a merészség, hogy ne csak fekete, fehér és ezüstszínben rendeljék meg az autót.
A négyajtós kupéságnak szinte semmi hátránya nincs, két dolgot lehet felróni ellene: a hátsó ülés inkább kétszemélyes, és valamivel 180 centis magasság fölött már kevés a fejtér. Ha ezzel meg tud békélni a vásárló, akkor övé a legdögösebb VW.
A csomagtartó sem lehet kifogás, mert a Passaténál valamivel kisebb tároló 536/1557 literes teret kínál. Az extra benne, hogy az autó ötajtós, tehát a csomagtartó a hátsó szélvédővel együtt nyílik. Így könnyű a pakolás az elegáns kocsiba, amit az R-line felszereltség tesz sportossá.
A 9,1 másodperces gyorsulás átlagos és elégséges a mindennapi közlekedéshez. A 150 lóerős, kétliteres dízel a 340 Nm-rel hozza a szokásos formáját, jól húz, elfogadható a hangja, és amit a legjobban tud: keveset fogyaszt. Közúton öt liter alatti értékkel érdemes számolni, a város ezt egy kicsit megdobja, de az átlagunk így sem érte el a hat litert.
Összességében elmondhatjuk, hogy elődje minden hiányosságát pótolja az Arteon, már-már Phaeton-magaslatokra tör a modell. Ha őt választjuk, szép formába csomagolt, praktikus autót kapunk a legmodernebb biztonsági és kényelmi extrákkal, a mai technikai színvonalon fejlett, félig önvezető rendszerrel, valamint egy kifinomult és takarékos dízel-automata hajtáslánccal, közel prémiumáron.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4862/1871/1450 mm
Motor: 1968 cm3, 150 LE/3500–4000, 340 Nm/1750–3000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,1 s
Ár: 10 648 060 Ft (alapár: 9 803 040 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária