DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
Egyéb

Menetpróba - Elektrik bugi: Kia Soul EV

A koreaiakra nagyon oda kell figyelni, mert pár éve már ők az új japánok: jó és megbízható technikát kínálnak, amelyet ráadásul ügyesen is csomagolnak. És hogyha kell, akár zöldbe is

A Kia Soul EV négy éve került piacra, ez ebben a kategóriában nem kevés idő. Hatótávolsága ténylegesen 130-140 kilométer, ami bizony lehetne több. A zöld világszemlélet használatáért azonban még emellett is áldozatot kell hozni, és ez tesztautónk estében sincs másképpen. A megoldás a hajtásrendszer kiismerése, a minimális klíma/fűtés-használat és a 145 km/órában maximált végsebesség lehet.

kia-soul-menetproba-01



Remélhetőleg tíz év múlva mosolyogva olvassuk ezeket a teszteket, ahol harc folyt az utcai töltőkért és a hosszabb út inkább kalandtúrába illett. Ezért 2018-ban az elektromos autózás – néhány csúcsgép kivételével – inkább a városlakók, ingázók terepe, ahol nyugodtan lehet teljesíteni a napi száz kilométer körüli távokat. Igazából erre találták ki a kisautó méretű, egyéni külsejű Kia Soul EV-t.

kia-soul-menetproba-04

A hagyományos töltés meglehetősen hosszadalmas, a maximális szint produkálásához akár 15-18 órára is szükség lehet, gyorstöltővel 30 perc alatt 80%-on van az utastér alatti, 27 kWh kapacitású lítium-polimer akkucsomag. A 81,4 kW (109 lóerő) teljesítményű, 285 Nm csúcsnyomatékú villanymotor 142 km/órás maximális sebességet biztosít a Soulnak. Tekintve a jármű 1,5 tonnás súlyát (ebből 285 kilogrammos az akkupakk), a 11,2 másodperces százas sprint meglehetősen korrekt eredmény.

kia-soul-menetproba-03
A Soul EV-vel közlekedni némi önmegtartóztatással jár, mert a forró autóban ücsörögve csak módjával érdemes a klímát használni, hiszen ilyenkor a hatótáv vészesen csökken

A villamos kisautók között harcoló modell hozza a ma bevált dolgokat, például az ajtókban lévő hangszóró színei változtathatók és ki is kapcsolhatók. Játékos kinézetű belső terében kényelmesen utazhatunk, a digitális műszerfal és az információs képernyő végtelenül egyszerű és áttekinthető, ráadásul visz egy kis színt a nagy szürkeségbe. Utazás közben a szélzaj sem zavaró, holott a dobozformától ezt várhatnánk. És ha már a formánál tartunk: nagyon megnézik, mert elég feltűnő a hűtőrács nélküli, furcsa alakú, csendes autó.     

kia-soul-menetproba-05    

Várjuk az újabb, hatékonyabb változatát.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4140/1800/1593 mm

Motor: villanymotor, 110 LE/ 2730–8000, 285 Nm/0–2730

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,2 s

Ár: 8 349 000 Ft (alapár: 10 159 000 Ft)

Tesztautó: Kia Motors Hungary Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: