A gyártók közül kevesen vállalják be, hogy erős egyéniséget dobnak piacra, az óvatosság hátránya, hogy a mai SUV-ok között alig találni karakteres autót. A Kona ezen néhány szerencsés közé tartozik, ahol az alkotók nem vállalták be az átlagost, és mertek egyéniséget rajzolni.
A kisebb méretű SUV-ok közé érkező Hyundai a hangsúlyos hűtőrácsával tűnik fel, a többi a megszokott dizájnelem fekete műanyag betétekkel, nagy kerekekkel és az emeléssel.
Az utasteret okosan tették egyénivé a tervezők: a szegélyek, a biztonsági övek és a varrások piros színűek. Ez a módszer olcsó, egyszerű és látványos. Az utastérben csodák nincsenek, más Hyundaiokból ismerős a műszerfal, az ülések kényelmesek. Érdekes volt az autó hangrendszere: a Krell márkával még nem találkoztunk, de nagyon szépen és jól szóltak a magasak és a mélyek. Szóvá kell tenni a hagyományos kézifékkart is, ezen a szinten talán elvárható lenne az elektromos változat. A csomagtartó 361 literes, ami a hátsó ülések előre döntésével 1143 literesre bővíthető.
A motor hangján lehetett volna finomítani. Az egyliteres, háromhengeres turbós hozza a műfaj sajátosságait: ahhoz, hogy haladjunk, pörgetni kell, ez a stílus pedig húzza felfelé a fogyasztást, ami elérheti a nyolc litert is: szerencsére ez az érték óvatosabb gázpedálkezeléssel lejjebb vihető.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4165/1800/1545 mm
Motor: 999 cm3, 120 LE/ 6000, 172 Nm/1500–4000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10 s
Ár: 6 700 000 Ft (alapár: 4 500 000 Ft)
Tesztautó: Hyundai Holding Hungary Kereskedelmi Kft.