Az E-Pace vérvonala a Range Rover Evoqe-hoz vezethető vissza, az újdonság a kis SUV technikáját, tehát a nehéz, de rendkívül szilárd acél padlólemezt használja. Tesztautónk az E-Pace vevőcsalogató első kiadása volt, egyszerűen mindennel felszerelve, ezért utólag már semmi extra nem választható hozzá.
Mégsem csak emiatt volt ránk nagy hatással: az autó hozza azt, ami lejön a külső megjelenéséből, jó menetteljesítmények, remek kanyarsebességek és nagy stabilitás jellemzi. A tehetősebb családanyák, üzletasszonyok elsőrangú partnere lehet, de a belső térben a férfiak sem mutatnak rosszul. A 250 lóerős turbómotor kiváló dinamikával mozgatja az autót, a hét másodperces gyorsulás a magas szabadidő-autóban még kevesebbnek tűnik.
A jó összképet talán csak a kilencsebességes automata váltó zavarja meg, a más járművekben jól teljesítő szerkezet itt túl sokat gondolkodik, az angol autóban főleg erőteljes gyorsításkor lehet egy kevés hiányérzetünk. Talán a negatív tulajdonságok közé sorolható még a 20 colos kerekek által okozott kemény rugózás is, de ez a szakértők szerint már a hajszálhasogatás műfaja.
Az utastér kulturált, a megszokott mutatós műszereket kapta meg az E-Pace. A kocsit az otthonosság és a praktikusság jellemzi, ehhez hozzájárulnak a csomagtartó állítható akasztói és a hálója is. A csomagtartó mérete elviekben 577 liter, ami az ülések előredöntésével 1234 literre növelhető, azaz semmi akadálya annak, hogy elinduljon a bevásárlás vagy a shopping…
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4395/1984/1649 mm
Motor: 1997 cm3, 249 LE/5500, 365 Nm/1200
Gyorsulás (0–100 km/h): 7 s
Ár: 20 293 000 Ft (alapár: 13 256 000 Ft)
Tesztautó: British Automotive Hungary Kft.