Megújult forma
Megújult formával és megoldásokkal érkezik hamarosan a magyar márkakereskedésekbe az új Vitara. A megszokott külső izgalmas elemekkel egészült ki. A jól azonosítható hátsó lámpák izzóinak helyére új LED egységek kerültek, míg a fronton átszabták a hűtőrács kialakítását és a lökhárítókat is. Szélesedett a színpaletta, új karosszéria színként már napfény sárga és márványkék is választható. Az egyedi vásárlói igényeket új mintázatú, 17 colos könnyűfém keréktárcsák elégítik ki.
Kifinomult, kényelmi elemek jellemzik a megújult belsőt. Kellemesebb tapintásúra cserélték a műszerfal felső borítását, és a műszercsoportot is újratervezték. Az utastérben megújult díszcsíkkal találkozhatunk és középpontba került a sebességmérő.
Továbbfejlesztett biztonságtechnika
Az új Suzuki Vitara számos biztonságtechnikai és vezetéstámogató elemet tartalmaz. A radaros DSB rendszer kiegészül a sokkal hatékonyabb DSBS (Dual Sensor Brake Support) vezetést támogató szenzorokkal. A DSBS rendszer lézerrel és kamerával felszerelve segíti elkerülni a veszélyhelyzeteket. A két típusú érzékelő lehetőséget nyújt arra, hogy az új Vitara mind a közelben, mind a távolban bekövetkező eseményekre a megfelelő reakcióidőn belül reagáljon, akár csökkentett látási viszonyok között is. A DSBS rendszer három féle módon figyelmezteti a vezetőt, ha vészhelyzet áll fenn. Csökkenő féktáv esetén fény és hangjelzést ad le, pánikfékezés során a fékasszisztens segítségével növeli a fékerőt, míg ütközésveszély fennállásakor automatikusan fékez.
A jól bevált adaptív távolságtartást is figyelő tempomat mellett a biztonsági funkciók olyan okos megoldásokkal bővülnek, mint a holttérfigyelő BSM (Blind Spot Monitoring) vagy a sávtartást segítő VSW (Vehicle Sway Warning) funkciók. A holttérfigyelő a vezetőt segíti a holttérben elhelyezkedő tárgyakról informálódni, míg a sávtartó asszisztens szenzoraival felméri a helyes haladási sávot és jelzést ad le, ha a vezető ingázik, vagy bármilyen okból elhagyja a sávot. Új az RCTA, azaz az elhaladó jármű mozgását figyelő asszisztens, amely a hátsó keresztirányú forgalmat figyeli, megkönnyítve ezzel a parkolást a vezető számára.
Az egyik legjelentősebb változás az eddig gyártott Vitarához képest, hogy 1,6-os benzines motort 1,0-s és 1.4-es Boosterjet turbómotor váltja.[1] A lényegesen kisebb, dinamikusan használható, turbófeltöltős motorral felszerelt Vitara újszerű vezetési élményt nyújt.