A Peugeot vezetőségét nagyon kell becsülni, mert volt annyi spiritusz bennük, hogy az új modelljeik mernek mások lenni, mint az átlag. Ennek is köszönhető, hogy a szabadidő-autók közül külsőre gyorsan felismerhető az 5008, az Év autója-győztes 3008 nagy testvérét. Belül aztán még könnyebb az azonosítás: aki a tudományos-fantasztikus irodalom rajongója, annak az űrhajókra hasonlító kialakítás nagyon be fog jönni. Jól használható a repülést idéző kapcsoló-együttes, amit arra is szántak, hogy a központi kijelzőn a menüpontok között könnyebben lehessen váltani.
Az Opel megvétele járt olyan bónuszokkal, hogy az orvosi ajánlást kapott első ülések (AGR) átkerültek a francia autókba. Ezzel is kényeztetik az elöl helyet foglalókat. A kényelmet lehet kötni a sötétben a világítása miatt fokozottan futurisztikus váltóhoz is, ami a nyolcsebességes automata választókarja. Ami a szerkezetet illeti: illik az autó nyújtotta kényelemhez, gyors a működése, nincs késlekedése.
Az általunk már korábban kipróbált szabadidőautó mostani fő attrakciója a friss fejlesztésű, 1,5 literes dízelmotor. Igen, a dízelbotrány ellenére folytak a megkezdett fejlesztések, ennek az eredménye az új erőmű. Tesztünkben valamivel hat liter fölötti körüli átlagot produkált, ami kiváló érték, ráadásul tíz lóerővel erősebb és takarékosabb, mint az 1,6 literes elődje.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4640/1840/1640 mm
Motor: 1499 cm3, 130 LE/ 3750, 300 Nm/1750
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,2 s
Ár: 11 239 000 Ft (Alapár: 6 790 000 Ft)
Tesztautó: Duna Autó Zrt.