A szögletes formaelemek, az arányok torzítása felettébb maszkulin megjelenést ad. Kívül a LED-fényszóró és a hátsó lámpa íves elemei különlegesek – és a mostanában divatos kemény PVC-szürke betétek –, amúgy minden a szokásos prémium BMW. Ami a funkcionális összetevőket illeti: ha felnyitjuk a csomagteret, azonnal konstatálhatjuk, elégséges az X1-nél 35-tel kevesebb, 470 literes űrtartalom, ráadásul két szintre osztva, az emelhető padló alatti kis láda formával.
Ha benyitunk a vaskos, jó fogású kilinccsel, „csak” a szokásos BMW minőséget találjuk, bár az M style kék cérnával kivarrott bőrülései és a dekorbetétek változtatható színű bevilágító ledsora azért földobják a belteret – ha a fekete tetőkárpit közötti skyroof nem lenne elég. Huppanjunk az ülésbe, óvatosan kuporodjunk a kormány mögé, és fogalmazzuk meg bátran: kicsit rövidnek és túl keménynek találjuk ezt az ülőlap-kialakítást. A magas üléshelyzetből adódóan mindentől függetlenül kiválóan érzi magát az ember a forgalomban, és a komfortban annak is lehet szerepe, hogy az apróságokra is nagy hangsúlyt fektettek a formatervnél. Például a belső visszapillantó tükör íve követi a hátsó szélvédő formáját. Ezt az élményt viszont elhomályosítja, hogy a biztonsági öv magassága nem állítható.
Gyors ülésbeállítás a minden irányba elektromos mozgatást vezérlő gombokkal. A klímát letekerem 19-re. Na, akkor a váltót határozottan D-be, irányjelző – de hangos a szellőző ventilátor, föltekerem inkább 21-re –, a vaskos kormány kellemes tapintású, mielőtt elforgatom, párszor körbejáratom rajta a tenyerem, indulás. Majd elfelejtettem, alapjáraton természetesen semmi rezonancia és hang nincs az utastérben. Kicsit belenyomok a gázpedálba, hátha a 190 LE és 400 Nm meglep majd, de nem. Az első 10 perc után mindössze a 19”-os felniken feszülő defekttűrő gumik sustorgása és a hangos szellőző ventilátor lepett meg. És még az, hogy a rosszabb útburkolaton elpattog a kocsi. Nos, akkor irány a mecseki szerpentin. A pattogás egészen addig a pillanatig zavaró, amíg élménytempóra nem váltunk – főleg a kormány mögötti F1 fülekkel –, ezután lesz igazi BMW-s a vezetési élmény. Minden helyzetben tökéletes útfogás, rövid fékutak, és a sport módban kellően dinamikus gyorsulás. Szóval vagány.
A vezetéstámogató rendszer elemeit felsorolni is nehéz, egyszerűbb, hogy mi hiányzik: ugyanis sávtartó nincs, csak sávelhagyás figyelmeztető. A vészfékasszisztens pedig elég rapszodikusan működik, lassú városi forgalomban kis piros piktogram ugrik elő, majd hangjelzés és fék.
A teszt legfontosabb része az elérhető maximális élmény a legalacsonyabb fogyasztás mellett. Nos, ez a 230 km-es úton 12 liter üzemanyag, amely lenyűgözőnek is nevezhető, ha figyelembe vesszük, hogy ezzel az étvággyal mi mindenre képes az új X2.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4360/1824/1526 mm
Motor: 1995 cm3, 190 LE/6000, 400 Nm/1300–4500
Gyorsulás (0–100 km/h): 7,7 s
Ár: 18 551 200 Ft (alapár: 12 698 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.