A dízelhiszti ellenére az 1700 kilós, négykerék-hajtású és -kormányzású üzleti autó 320 lóerős motorjával köszöni, jól van: beéri hét-nyolc liter gázolajjal, teljesen tiszta, és úgy gyorsul százra, mint a tíz évvel ezelőtti sportautók. A motor erejéről sokat elmond, hogy 680 Nm szalad rá a kerekekre, ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden tempónál megtörténhet a bent ülők villámgyors ülésbe préselése. A defekttűrő 19 colos abroncsok Nyugat-Európában kiválóan működnek, mert jók az utak. Itthon az úthibák miatt kényelmetlen a rugózás, emellett maximum a hátsó ülés négyszemélyessége lehet gond, a kidolgozás, az utastér barna színvilága, a vezetési segédek és a felvonultatott technika egyszerűen fenséges.
Az előbb leírt szóhoz jól köthető a motor, amelybe már dupla turbó tolja be a levegőt. Az 530d-hez képest ez hozza azt a fölényt, amit a tehetős vevő megérdemel, a még többre vágyóknak pedig ott a négyturbós kivitel.
A közel ötméteres autóval remek kanyarsebességeket lehet elérni, ezekre az ijesztő jelző is nyugodtan rámondható. Parkoláskor sem béna kacsa a fehér járgány: a négykerék-kormányzás ekkor is segít, a kütyüarzenál részét képező parkoló automatika pedig pazarul működik.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4936/1868/1479 mm
Motor: 2993 cm3, 320 LE/ 4400, 680 Nm/1750–2250
Gyorsulás (0–100 km/h): 4,7 s
Ár: 29 985 900 Ft (alapár: 18 901 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.