DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

A Skoda tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

Helyet kérünk a színpadon a Skoda SUNROQ számára: a tanulmányautó a Skoda diákok projektjének eredménye. A Skoda szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a Skoda KAROQ kompakt szabadidő autó (SUV) nyitható tetős változatán, amelynek külseje bíbor-vörös, üléseinek borítása pedig fehér és vörös színű eredeti bőr. A formatervezés főbb vonásai, beleértve a finoman megvilágított Skoda logókat és a háttér-megvilágított sárvédő íveket, a tanulmányautó különleges jellegét hangsúlyozzák. A SUNROQ nevet sok-sok javaslat közül választották ki, amelyeket a közösségi háló csatornáin küldtek be a Skoda ügyfelek és rajongók.

Az elmúlt, megközelítőleg nyolchónapos időszak során  huszonhárom,   17 és 20 év közötti diák dolgozott a Skoda SUNROQ projekten. A hét különböző tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, valamint a Skoda műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.

180604-ŠKODA-SUNROQ-The-fifth-student-concept-car-768x512



A gépkocsi nevének kiválasztására, a diákok a Skoda ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin  keresztül küldjenek javaslatokat. A SUNROQ nevet végül  több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a SUNROQ hivatalos sajtóbemutatójára, ahol  találkozott a diákokkal, és  volt szerencséje még egy kört is tenni a  kocsival.

„Nagy élmény, hogy bemutathatjuk a SUNROQ-ot a nagyközönségnek”- mondja Michal Bydzovsky,  a projektben részt vett 23 szakmunkásképzős diák egyike. „Az elmúlt nyolc hónap nagy kihívást jelentett az egész csapat számára, de azt hiszem, kiváló munkát végeztünk”- tette hozzá.

Carsten Brandes, a Skoda Akadémia vezetője  kiemelte, hogy “a project eredménye  bizonyítja a Skoda szakmunkásképző intézetében megszerzett szakképesítés minőségét. Világosan látható diákjaink szakértelme, és az a nagy  szenvedély, amelyet a SUNROQ megalkotásába fektettek”.

Az első lépések  a ŠKODA SUNROQ karosszériájának megerősítését, illetve a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtó módosítására, és a lenyitható hátsó rész  teljes újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású Skoda KAROQ  521 literes csomagterével összehasonlítva a Skoda SUNROQ még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat  új ajtóborítást dolgozott ki az A-oszlopokon  és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók  teszik teljessé a gépkocsi karosszériáján megvalósított változtatások sorát. A 2 638 milliméteres tengelytáv  változatlan maradt,  ugyanúgy, mint a gépkocsi hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), míg a SUNROQ magassága 1 480 milliméter lett.

A bíbor-vörös külső fényezés a Skoda SUNROQ-nak magabiztos látványt kölcsönöz, miközben belső terében a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a  kabriolet egyéniségével. A diákok  nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és elsősorban a fényhatásokra  összpontosítottak.  Az autóban LED-ek adják a háttér-világítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét Skoda logót vetítenek a talajra,  és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.

A Skoda SUNROQ-ot 1,5 TSI, négyhengeres benzin üzemű motor hajtja. A motor vezérlésében alkalmazott módosításoknak köszönhetően  a közvetlen befecskendezésű benzinmotor most  120 kW (163 LE)-t ad le, maximális  nyomatéka 279 Nm.  Ez lehetővé teszi, hogy a Skoda SUNROQ 195 km/órás csúcssebességet érjen el, és  8.6 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A sportos  külső érdekében a   tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. A Skoda OCTAVIA RS-tól kölcsönzött lengéscsillapítókkal  a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogó rendszer is sportosabb motorhangot ad.

A ŠKODA 1927-ben alapított, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai  2014 óta minden évben megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses Skoda CITIGO volt, 2015-ben jött a Skoda FABIA pick-up, 2016-ban alkották meg a SkodaRAPID SPACEBACK coupét, 2017-ben pedig a Skoda CITIGO elektromos  buggy-t.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: