Az elmúlt, megközelítőleg nyolchónapos időszak során huszonhárom, 17 és 20 év közötti diák dolgozott a Skoda SUNROQ projekten. A hét különböző tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, valamint a Skoda műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.
A gépkocsi nevének kiválasztására, a diákok a Skoda ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin keresztül küldjenek javaslatokat. A SUNROQ nevet végül több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a SUNROQ hivatalos sajtóbemutatójára, ahol találkozott a diákokkal, és volt szerencséje még egy kört is tenni a kocsival.
„Nagy élmény, hogy bemutathatjuk a SUNROQ-ot a nagyközönségnek”- mondja Michal Bydzovsky, a projektben részt vett 23 szakmunkásképzős diák egyike. „Az elmúlt nyolc hónap nagy kihívást jelentett az egész csapat számára, de azt hiszem, kiváló munkát végeztünk”- tette hozzá.
Carsten Brandes, a Skoda Akadémia vezetője kiemelte, hogy “a project eredménye bizonyítja a Skoda szakmunkásképző intézetében megszerzett szakképesítés minőségét. Világosan látható diákjaink szakértelme, és az a nagy szenvedély, amelyet a SUNROQ megalkotásába fektettek”.
Az első lépések a ŠKODA SUNROQ karosszériájának megerősítését, illetve a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtó módosítására, és a lenyitható hátsó rész teljes újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású Skoda KAROQ 521 literes csomagterével összehasonlítva a Skoda SUNROQ még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat új ajtóborítást dolgozott ki az A-oszlopokon és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók teszik teljessé a gépkocsi karosszériáján megvalósított változtatások sorát. A 2 638 milliméteres tengelytáv változatlan maradt, ugyanúgy, mint a gépkocsi hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), míg a SUNROQ magassága 1 480 milliméter lett.
A bíbor-vörös külső fényezés a Skoda SUNROQ-nak magabiztos látványt kölcsönöz, miközben belső terében a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a kabriolet egyéniségével. A diákok nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és elsősorban a fényhatásokra összpontosítottak. Az autóban LED-ek adják a háttér-világítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét Skoda logót vetítenek a talajra, és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.
A Skoda SUNROQ-ot 1,5 TSI, négyhengeres benzin üzemű motor hajtja. A motor vezérlésében alkalmazott módosításoknak köszönhetően a közvetlen befecskendezésű benzinmotor most 120 kW (163 LE)-t ad le, maximális nyomatéka 279 Nm. Ez lehetővé teszi, hogy a Skoda SUNROQ 195 km/órás csúcssebességet érjen el, és 8.6 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A sportos külső érdekében a tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. A Skoda OCTAVIA RS-tól kölcsönzött lengéscsillapítókkal a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogó rendszer is sportosabb motorhangot ad.
A ŠKODA 1927-ben alapított, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai 2014 óta minden évben megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses Skoda CITIGO volt, 2015-ben jött a Skoda FABIA pick-up, 2016-ban alkották meg a SkodaRAPID SPACEBACK coupét, 2017-ben pedig a Skoda CITIGO elektromos buggy-t.