DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
Egyéb

Menetpróba - Kia Stinger 3,3 Twin-Turbo V6 AWD GT

A koreai gyártó nagyot robbantott a négyajtós kupéjával, amely soha nem látott magasságba pozícionálta a márkát. Szerkesztőségünk a csúcsmodellt próbálhatta ki.

A Stingert a Hyundai Genesis rövidített padlólemezére építették, amely méretben a hármas BMW fölött, de az ötös alatt helyezkedik el. A formájáról a képek elmondanak mindent, de azt csak elmesélni tudjuk, hogy az utcán milyen elképedést vált ki a kocsi látványa az emberekből: a járókelők utánafordulnak, és nehezen hiszik el, hogy a szép négyajtós kupé egy Kia. Talán a színe miatt, de sokan elsőre Mazdának látják, a második tipp a BMW. Hogy mindez miért van így, arról egy magyar formatervezőt, Kovács Miklóst kell kérdeznünk, hiszen az ő kezének a munkáját dicséri a csúcsmodell.

Kia Stinger 3,3 Twin-Turbo V6 AWD GT-01



Szerencsére nemcsak a külső és az igényes belső van rendben, hanem a műszaki tartalom is. A Genesis kupétól érkezett a 3,3 literes motor, amit két turbófeltöltő lélegeztet. A sínautószerű 4,9 százas gyorsulás és a folyamatosan húzó motor is rendben találtatott. Ezt az egyveleget kis túlzással mindenki tudja, a varázslat ott van, hogy a Stingert nagyon jó vezetni is. A hosszmotor és a 4x4-es hajtás kiváló egyensúlyt biztosít az autónak, a dinamikával karöltve remek párost alkot. Mindez köszönhető a bajor autógyártó M csoportja hajdani fejlesztési igazgatójának, a pár éve már a Kiát erősítő Albert Biermann-nak.     

Kia Stinger 3,3 Twin-Turbo V6 AWD GT-02

Ha már sebesség és száguldás a téma, akkor a fogyasztást is meg kell említeni, akinek ez fontos szempont, az maradjon a 295 lóerős benzinesnél vagy inkább a kétszáz lovas, hátsó hajtású dízelnél. Átlagos felhasználáskor 12 liter körüli „étvággyal” lehet számolni, „autóversenyzőset” játszva ez könnyen felvihető 18-20 literre. Ebben a műfajban, ekkora motorral, bizony ezzel kell számolni.

Kia Stinger 3,3 Twin-Turbo V6 AWD GT-03

Kritikát nem nagyon lehet megfogalmazni a kocsival szemben, szőrszálhasogatásnak lehet inkább nevezni, hogy a kipufogó hangból hallottunk már jobbat. Ugyancsak csomókeresés a kákán, hogy aki már ment a ZF nyolcsebességes automatájával szerelt autóval, annak a Kia saját tervezésű nyolcsebességese kicsit lassabbnak tűnik. A felszereltséggel, a minőséggel és a vezetési segédekkel semmi gond, ezeken a területeken nincs az a fillérezgetés, mint a német prémiumoknál. Így ha valaki elhiszi, hogy a koreai gyártó termékével is el lehet érni azt a presztízst, mint a német luxusautókkal, milliókkal olcsóbban juthat egy igazán különleges és elegáns modellhez.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4831/1869/1400 mm

Motor: 3347 cm3, 365 LE/ 6000, 510 Nm/1300–4500

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,9 s

Ár: 22 500 000 Ft (alapár: 17 00 000 Ft)

Tesztautó: KIA Motors Magyarország

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: