DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő
Egyéb

Menetpróba - Lexus LC500h Supreme

A japán luxusmárka teljesen felnőtt, önálló egyéniséggé vált, már nem lehet rámondani, hogy másolja a német konkurenseket. Ráadásul a tervezők egy jó adag merészségre is szert tettek, hogy egy űrhajót az utcára engedtek. Aki ilyen autó mellett dönt, egy Ferrari vagy Lamborghini megjelenését kapja, de a pénztárnál csak félárat kell fizetnie.

Ha igazán fel akar tűnni az olvasó, akkor kezdjen el gyűjteni az LC500h-ra, mert annyi figyelmet fog kapni és annyi leesett állat fog látni útközben, hogy már ezekért megéri megvenni a csúcs Lexust.

Lexus LC500h Supreme-02



Valamikor öt évvel ezelőtt jelent meg a modell előtanulmánya, amelyre persze bólogattunk vadul, de senki nem hitte, hogy ezek a tervek egyszer majd élőben is aszfaltra gurulhatnak. Aztán tessék: mégis eljött a pillanat, és aki eddig nem vette komolyan a japán luxusmárkát, ma már szintén elismerően bólint.

A technikáról annyit, hogy a karosszéria ultraszilárd, az aluajtók belseje szénszálas betétet kapott. A hathengeres motor mögött – négy valódi és hat szimulált fokozattal – egy tízsebességes váltó, amely a villanymotorral kombinálva selymesen sima erőátvitelt biztosít. Az autó mindazonáltal nem pályagép, hanem kényelmes, papíron négyszemélyes túrakupé, egy Gran Turismo, egy GT. De mindeközben a vicc az, hogy közúton, normál sebességgel 8,5-9 literrel el lehet vele járni. Ez a beszédes adat bizony sok mindent elmond a technika fejlettségéről.

Lexus LC500h Supreme-03

Az utastér nagyon egyedi, ezzel vezette be a Lexus az LS-nél kiteljesedett formanyelvet. A menürendszer joystickszerű irányítása szerencsére eltűnt, de a tapipad sem az igazi, okozhat némi gondot például az ülésfűtés beindítása, és az sem öröm, ha az ember fia a hátsó sorba kényszerül, de ezeket az apróságokat leszámítva boldogságot érez a halandó a Lexus luxusnappalijában.

Lexus LC500h Supreme-01

Élmény vele minden megtett méter, és a legszebb benne, hogy teljesen más hangulattal, jelenléttel működik, mint a német prémiummárkák. Nyoma sincs az agresszivitásnak, a kivagyiságnak, a jelenlétet a csendesség mellett az esztétikával éri el. És ez nagyon jó.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4770/1920/1345 mm

Motor: 3456 cm3, 220 LE/ 6600, 348 Nm/4900 + villanymotor. Σ 359LE

Gyorsulás (0–100 km/h): 4,7 s

Ár: 33 150 000 Ft (alapár: 29 650 000 Ft)

Tesztautó: Lexus Magyarország

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: