DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Egyéb

Menetpróba - SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD

A koreai szabadidő-autónak teljesen más a vásárlóközönsége, mint a ma divatos aszfaltterepjáróknak. Az autó a jó ár/érték/terepjáró képesség/hely aránnyal szerzi a híveit, és tesztútja során is meglepően sok rajongót szerzett magának.

Első pillantásra talán azt gondolhatnánk, hogy eljárt az idő az új Rexton alapkonstrukciója felett, hiszen egy inkább szögletes, mint kerek, alvázas, inkább terepre tervezett, ráadásul dízelmotoros autóról beszélünk. A mai divat teljesen ennek az ellentétéről szól: a látványról, a városi használhatóságról és a zöld meghajtásról. Ezért a felületes szemlélők közül sokaknak nem tetszik a testes, közel ötméteres anyahajó, ami nem egy kanyarvadász. A célközönséget talán két körre lehetne leszűkíteni: leginkább azoknak ajánlható, akiknek munkájuk vagy életvitelük olyan, hogy gyakran kell terepen közlekedniük. Mellettük azoknak jöhet be, akik keresik a jó vételt, a kényelmes terepjárót és nem érdekli őket a jól hangzó márkanév.

SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD-01



Lapunknak a Rexton csúcsmodellt sikerült kipróbálnia, amelyben a Mercedestől érkezett hétsebességes automata váltó, rengeteg vezetési segéd és saját fejlesztésű dízelmotor található. A négyhengeresről annyit, hogy a nagy tömeg miatt magasabb sebességtartományban elveszti az erejét, cserébe viszont valamivel tíz liter fölötti átlagot produkál. Közúton ez lemegy kilenc környékére, miközben automata váltós és üresen 2015 kilós autóról beszélünk.

SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD-02

Az utastér barátságos, nincsenek benne formai túlkapások, kellemes a színvilága a barna/sötétszürke kombinációnak köszönhetően. A bőrök minősége nem BMW szintű, de az árszintnek tökéletesen megfelel, a kidolgozás megfelelő, semmi zörgés, nyikorgás nincs az utastérben. Egyetlen probléma, hogy a második sor ülés lehetne valamivel magasabban, mert úgy kényelmesebb lenne az elhelyezkedés. A láb- és a csomagtérben sincs hiány, mert hátul 1051 literes tér várja a bepakolandó holmit. Lehajtva a hátsó üléseket ez majdnem a duplájára növekszik (1977), ráadásul az ötödik ajtó láblengetés nélkül is kinyílik, ha pár másodpercig mögötte várakozunk.

SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD-03

Összességében bátran megállapítható: a SsangYong szintet lépett, ráadásul minden extrával együtt sem kérnek érte többet, mint 13 millió forint.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4850/1960/1825 mm

Motor: 2157 cm3, 181 LE/ 4000, 420 Nm/1600–2600

Gyorsulás (0–100 km/h): 11,9 s

Ár: 13 421 000 Ft (alapár: 10 489 000 Ft)

Tesztautó: WAE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: