A kis turbós motorok a válság után jöttek divatba, születésük oka a szennyezőanyag-kibocsájtás és a fogyasztáscsökkentés. Ebbe a kategóriába tartozik a Kadjar belépőmotorja is, amely meglepő módon még ebben a testesebb kategóriában is elfogadható menettulajdonságokat képes produkálni. A műszaki adatokat nézegetve, az 1281 kilós tömeggel számolva, a 130 lóerőre építve és a 10,1-es százra gyorsulást ízlelgetve kifejezetten jónak tűnik az elképzelés.
A gyakorlatban ez annyit módosul, hogy inkább nyugodtabb, nem rohanós vezetőknek ajánlott az alulról jól húzó 1,2-es turbós motor. Ha kihasználja a sofőr az összes ló erejét, akkor forgatni kell a turbós négyhengerest, ez pedig hamar meglátszik a fogyasztáson. A városi étvágy felhúzható valamivel kilenc liter fölé, közutakon pedig lehet kompenzálni hét literrel. Odafigyelve a fogyasztásra már vidámabba helyzet, a települések között el lehet járni 5,5-6 literrel, a városban a hét liter sem álom. A nyomatékosabb dízelmotor jobban illik a SUV-os karakterhez, de ha valaki szeretné „jóárasítani” a Renault Kadjart, akkor neki a belépőmotor javasolt.
Az utastérben és a csomagtartóban nem nehéz felfedezni a Renault nemrég dobott egyterűs évtizedeit: a sok tárolóhely, okos megoldások és az ügyesen variálható csomagtartó mutatja az egyterűektől átjött praktikumot. A Renault R-link rendszere itt is jól működik, könnyen kezelhető és áttekinthető a középkonzol képernyőjén.
Modern és jól kihasználható kocsi ez az újdonság, amely akár még a slágermodell titulusra is pályázhat.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4449/1836/1607 mm
Motor: 1995 cm3, 130 LE/ 5500, 205 Nm/2000
Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s
Ár: 5 499 000 Ft
Tesztautó: Duna Interservice Kft.